Martin Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Du behöver en RIAA-förstärkare! Tror Clas Ohlson har en billig.
Martin Postat 21 augusti 2006 Trådstartare Postat 21 augusti 2006 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin
Claes Holmerup Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Det finns nog ett fåtal nyare vinylspelare som har RIAA-förstärkare inbyggd - men de är antagligen ganska dyra...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Jag köpte just en phono-preamp åt mig, bara för att märka att den inte har jordning, utan vill att man skall jorde i förstärkaren. Vilka förstärkare i dag har en jordningsskruv? Vet ej, kanske nån mixer har det. I mitt ljudkort finns det inte. Så kolla upp med jordningen förrän du rusar till CO! Och sen lönar det sig att ha RIAA-försteget i samma prisklass som själva spelaren förstås, skaffar du dyr spelare, så köp då inte CO's 5 euros försteg. Och vice versa. Om nån har nåt bra råd med jordningen, tar jag gärna emot förslag. För tillfället jordar jag i audio-jorden. Vet inte om det är bra eller ej, men det brummar i varje fall inte.
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Vet inte om det är bra eller ej, men det brummar i varje fall inte. Hur kan det då bli bättre? 🙂 Om det inte brummar menar jag. Claes: Det finns skivspelare med inbyggda förförstärkare för några hundralappar och uppåt.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Det kan finnas problem jag inte hör. Nånslags jordrundgång (triangel), som gör att nånting överstyr. Det kan finnas risker för att få fel och olika jordnivåer på mycket kort tid, vilket kan leda till eldsvåda. Fan vet. Jag vet inte. Det att det fungerar just nu, betyder inte att det är bra. Nånting kan ligga på bristningsgränsen. Lita aldrig på nånting som "verkar fungera", ta alltid reda på om det fungerar på riktigt, det är min filosofi. Och nu vet jag inte på riktigt, vilket oroar mig.
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Bra att du är riskmedveten, kan ju börja brinna i din RIAA-förstärkare närsomhelst! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.