Jump to content
Annons

Virus-TI/MOTU 828mk2


coyster

Recommended Posts

God kväll!

Är det någon som har testa eller är ägare av en Virus-TI? Hur verkar den fungera efter alla uppdateringar (stabilitet mm)? Är enormt sugen på en! Sen undrar jag om MOTU 828mk2 kan var en bra invetering, jag har nu ett RME HDSP 9632, vilket jag iofs är nöjd med, men MOTU kortet verkar vara mer "komplett" (2micpre, 8 analoga in/ut + ADAT mm mm.), samtidigt som deras produkter verkar hålla hög kvalitet! Såg att Thomann säljer det för dryga 7000 spänn! Undrar oxo om någon hört mer om REFX NEXUS? För mig känns den given bland mjukvaru syntharna!!! 🙂 Spännande spännande!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Vad har du för ADAT-pre:n till ditt RME då? RME är ju kung i sig själv. Satsa på en _bra_ 8 kanalers AD/DA för Motuns pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Med RME:n får du 8 (adat) + 2 (onboard stereo) + 8 till med ett expansionkort. Men det kostar förstås. Motun är ju fin på många sätt. Man undrar bara hur du har skaffat ett RME och nu vill bli av med det, det är ju stabilt och har bra drivers. Men så har väl Motun också. Är du på riktigt orolig över in/utgångar, skulle du kanske satsa på ett kort med 8/8 analoga inbyggt och 2 ADAT-portar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Har ingen koll på virusen, men 828ans mickförstärkare är inte så roliga, de är helt okej men låter ganska tunt, bättre än behringers ADA8000 dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Tänker bara använda mic ing. till sång, bör väl räcka ganska långt??!! Allt är ju relativt! 😛

Absolut är det relativt.

Det räcker nog, men akta dig för att pröva nåt bättre, då vill du inte gå tillbaka 🙂

Redigerat av Elof
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Virus Ti är stabil. funkar klockrent.. finns lite smågrejer som kan uppkomma men inget som hindrar arbetsflödet.. Ti är den ultimata synthen om du frågar mig.. härligt karakteristiskt ljud

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...