Jump to content
Annons

Sångerska söker låtskrivare/producenter


Stensdotter

Recommended Posts

Hej vänner!

Jag har nu gjort min första låt i ett forumsamarbete med Larsson - TJOHOOO!!!:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=31092 😱

Kan verkligen rekommendera alla som funderar på det att prova, det var otroligt roligt och givande att jobba med Larsson även om vi aldrig träffats. Känner mig ödmjuk över att jag fick chansen. Så, TACK Larsson, du är en talang, älskar din musik.

Sedan mitt första inlägg har jag fått kontakt med ett gäng goa människor här på Studios forum och det har verkligen lyft min vardag. Äntligen är jag tillbaka i min passion, sången!!!

När jag gick med i augusti hade jag inga prylar, nu finns det lite nybörjargrejor på plats och det verkar fungera bra. (mick - tack Claes för hjälpen, ljudkort och klaviatur).

Är ständigt intresserad av att teama upp med låtskivare och producenter för att testa min röst i olika genrer. Jobbar just nu på lite olika håll, men välkomnar fler idéer och projekt.

Gillar det mesta i musikväg men labbar gärna vidare inom soul, house, rnb, trance, pop o rock. Eller något annat? Vem vet 🤪

Målet är att kunna stå i professionella studios så småningom på arbetstid, gärna som demosångerska. Driver egen firma på dagtid och kombinerar gärna det med sången.

Har du idéer och eller kontakter, hör gärna av dig!!!

Yours Truly

Stensdotter

Ps. Har fler demolåtar, men det är covers, de skickar jag gärna vid förfrågan Ds.

Redigerat av Stensdotter
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

EDIT;

Jag läste inte så noga...

Men välkomen hit, Stensdotter, hoppas du hittar nån att samarbeta med.

I believe i can fly är en övergrym jävla låt, jag brukar kicka den på karaoke....

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

konstigt att din röst inte finns på någon/några storsäljande CD ??

det var år och dag sen jag hörde en röst som fick mig att rysa av välbehag 😉😄

mariah carry, släng dig i väggen !!! hårt !

😄

Tack Tord! *fladdrar med lösögonfransarna och beställer genast, på äkta divamanér, lite lila liljor och en röd matta till min nästa turné*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha..TordA skickade materialet - å då har jag hört din röst..wohaa.. låter riktigt bra.. tonsäkerhet! - va vackert det är ( autotuner släng dig i väggen 🙂)

Sitter med en fot fast i teknik/soundträsket sen flera år tillbaka och måste få igång mitt kreativa öra igen, så jag kan vara intresserad av ett co-op på låtskrivarbasis.

Min egen musik försöker väl dra åt det lite knorriga easylistening-hållet och ska jag sätta in din röst i ett musikaliskt sammanhang ligger nog blackeyed peas-stuket nära ( inte de mer minimalistiska grejerna de gjort )

Annars har jag väldigt många influenser och bred musiksmak .. nästan allt med en bra melodi och harmonik.

p.s Finns i sthlm - medis.. jobbar inte med musiken på dagtid, men istort sett 24 -7 på helger.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha..TordA skickade materialet - å då har jag hört din röst..wohaa.. låter riktigt bra.. tonsäkerhet! - va vackert det är ( autotuner släng dig i väggen 😠)

Sitter med en fot fast i teknik/soundträsket sen flera år tillbaka och måste få igång mitt kreativa öra igen, så jag kan vara intresserad av ett co-op på låtskrivarbasis.

Min egen musik försöker väl dra åt det lite knorriga easylistening-hållet och ska jag sätta in din röst i ett musikaliskt sammanhang ligger nog blackeyed peas-stuket nära ( inte de mer minimalistiska grejerna de gjort )

Annars har jag väldigt många influenser och bred musiksmak .. nästan allt med en bra melodi och harmonik.

p.s Finns i sthlm - medis.. jobbar inte med musiken på dagtid, men istort sett 24 -7 på helger.

Tjoho, tack för superlativerna!!! :-) Jag skickar dig ett PM så får vi se om vi kan hitta på något ihop. Blackeyed Peas, känner igen namnet men kommer inte på vilka låtar de gjort *kastar mig ut o surfar genast*.

Easy listening är toppen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är självklart också intresserad när det gäller bra sångerskor.

Jag gör känslosam trance musik och ligger på en bra label som får ut musik över stort sett hela världen och har tonvis med kontakter.

Du kan väl kika in på www.emortal.se och lyssna på musiksnuttarna där så du hör vad det är jag gör.

Du kan maila mig på info@emortal.se om du är intresserad av ett samarbete 😎

Dock behöver jag samarbeta med någon annan i Stockholm som kan spela in eftersom jag bor i Borås, om du inte vill åka hit det vill säga..

Kanske Lundin? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Är självklart också intresserad när det gäller bra sångerskor.

Jag gör känslosam trance musik och ligger på en bra label som får ut musik över stort sett hela världen och har tonvis med kontakter.

Du kan väl kika in på www.emortal.se och lyssna på musiksnuttarna där så du hör vad det är jag gör.

Du kan maila mig på info@emortal.se om du är intresserad av ett samarbete 😉

Dock behöver jag samarbeta med någon annan i Stockholm som kan spela in eftersom jag bor i Borås, om du inte vill åka hit det vill säga..

Kanske Lundin? 🙂

Tack för svar. Det är ju kul att det händer grejor här, blir så GLAD! Skickar ett mail till dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stensäker tjej, extremt bra röst 😛

Jag visade också din röst för Headstrong, o han tyckte om den också

Wow - vad kul! Det här forumet har blivit en veritabel HIGH för mig just nu *ler stort*. Gillade din musik också Drik. Hoppas vi kan hitta en möjlighet att samarbeta. Som sagt, jag har bil och är ledig varannan helg. Vet inte om du lägger tid i studion på helger också?

Tack för pushen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag måste försöka ta mig i kragen o komma ur kreativitetsfällan..nån gång.. det vore skoj att få till något färdigt.

Att du fixat egna prylar innebär större möjligheter eftersom jag - egentligen - inte har så bra sånginspelningsmöjligheter i min lilla lägenhet.. ( relativt ljudligt kylskåp och känslig stormembransmick..= bra kombo? nae 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste försöka ta mig i kragen o komma ur kreativitetsfällan..nån gång.. det vore skoj att få till något färdigt.

Att du fixat egna prylar innebär större möjligheter eftersom jag - egentligen - inte har så bra sånginspelningsmöjligheter i min lilla lägenhet.. ( relativt ljudligt kylskåp och känslig stormembransmick..= bra kombo? nae 😏 )

Haha 😕

Då skulle du se mig här i vardagsrummet. Mopeder, motorcyklar, bilar far förbi precis utanför och på dagtid är jag omringad av skola och dagis = brusfritt = neeeej. Men men, det är ju inga färdiga skivproduktioner vi pratar om *ler*.

Kom igen nu Lundin, väntar...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
abnormalbrain (oregistrerad)
pass på,pass på gott folk!!..

nu har ni chansen att jobba med en flexibel sångerska..

som levererar,har karaktäristisk röst men ändå passar i många genrer..

bra sångerskor växer inte på trän vettu!!

😳

Jag tror att budskapet har gått fram nu! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

😳 Hahaha, tack för bumpen Larsson.

Jag har INTE mutat honom, jag lovar *fniss*.

Faktum är att jag har tre låtar på g med olika goingar här och en till på g in, så just nu har jag fullt upp. Men som sagt, är alltid nyfiken på nya samarbeten. (Gärna souligt, svängigt, det var ett tag sedan.).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...