Jump to content
Annons

Ny låt från Mindshift!


Johan L

Recommended Posts

Annons

Introt var väldigt snyggt, även om det var aningen långt. Fast i och för sig, nu när jag lyssnar på låten igen, så var det ju faktiskt nästan bara till det bättre det var så långt. 🙂 Solot som kom in efter skriket "the way we are" hade gärna fått vara längre om jag fick bestämma, för det var så snyggt.

Produktionsmässigt tyckte jag att allt var så gott som perfekt ända fram tills trummorna kom in. Jag tycker trummorna är den svagaste länken, särskilt baskaggen har ett irriterande högfrekvent klickljud som jag stör mig lite på. De ackustiska gitarrerna å andra sidan låter väldigt snyggt.

Jag hoppas att jag inte låter för negativ, för jag tycker att det var en bra låt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack för bra kritik och kul att du gillade låten!

Ja, trummorna var den svåraste biten att spela in pga saknaden av ett mixerbord med flera kanaler... Jag har bara ett kort med två micingångar och resten linein så jag fick köra virvel och kagge rätt in i kortet och resten via en gammal analog sak och därifrån via hörlursutgången in i en av lineingångarna. Smidigt va! 😠 Annars vad gäller kaggen så är jag en sucker för klickande kagge så det var ett medvetet val. Man kanske kunde skurit lite i diskanten men va fan. 😠

Tycker också själv att akk gurorna blev jävligt snygga.

Det kommer mer från oss så håll utkik!

Tack igen!

P.S Vi lirar på Pub Anchor i Sthlm den 6/9 om du vill höra mer! \oo/

/Johan

Mindshift

www.mindshift.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå 😮 Har du lyssnat mycket på Metallicas "One" ? 😛 Påminner som starkast vid 01.00.

Bra akustiska gitarrer!

Baskaggen låter också Metallica från "Justice"-plattan! Vilket jag avgudar 😄

EQ:a om och komprimera virveln hårt som satan så har du ett komplett "Justice"-sound på trummorna. 😄

Klena burkiga gitarrer vid 3:53, ratta till och upp i volym.

Är inte så förtjust i ljudet på sången.

Annars är det ju en hyggligt bra låt 😄

Kanske ska titta in på sin gamla stampub "Pub Anchor" den 6/9, sist man var där så hade inget förändrats, samma gamla tokar satt kvar fast något äldre 😄 ... (Tysken med sin läderbrutta & "Brollan" och övriga från Amon Amarth hängde över varsin öl) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som fan för alla kommentarer och kul att ni gillar låten!

Detta är som sagt en lågbudget produktion och även min första så efter investerande i lite bättre grejor och mer kött på bena så ska det nog bli bättre!

Är ett diehard Metallica fan så Justice har väl satt sin prägel ja... 🙂

Lägger upp en till låt under dagen!

/Johan

Mindshift

www.mindshift.se

info@mindshift.se

Nästa gig - Pub Anchor, Sveavägen 90, Stockholm 6/9!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...