Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Tja ba..

Är det någon här med koll på General Midi på mobiler typ Sony Ericsson T610/630 ?? har tänkt att komponera lite i Cubase och sedan eportera som midifil.

Det jag vill är att kunna välja instrument i på mobilen, 😏 går det ?

Edited by Starion
Annons
Posted

Jag har gjort ett par i FL Studio... de e en vanlig gm-bank ja...

channel 10 är t.ex trummor

channel 2 använder jag till melodier osv och sätter ljudet som saw lead 😏

sen exporterar du bara som midi, slänger upp på en websida och wappar till midi-filen så kommer det upp en förfrågan om du vill ladda ner filen...

Posted
Jag har gjort ett par i FL Studio... de e en vanlig gm-bank ja...

channel 10 är t.ex trummor

channel 2 använder jag till melodier osv och sätter ljudet som saw lead 😎

sen exporterar du bara som midi, slänger upp på en websida och wappar till midi-filen så kommer det upp en förfrågan om du vill ladda ner filen...

Tack Carl! och VaCum, men hur kan jag välja tex saw lead? var får man upp namnen? 😏

Mvh / Starion.

Posted

Det är samma som på alla synthars GM-banker. Gör din låt med en GM-bank och sen ska de låta ungefär likadant i mobilen. Det är det som är själva idén med GeneralMidi.

Posted
Det är samma som på alla synthars GM-banker. Gör din låt med en GM-bank och sen ska de låta ungefär likadant i mobilen. Det är det som är själva idén med GeneralMidi.

ok så sawlead är med i alla GM banker typ.. ? 😏

tack igen!

Posted
Använd inte för många kanaler bara, polyfonin i mobiltelefoner är sällan lika bra som på en dator. Jag märkte då jag körde in en midi-fil med litegrann för många kanaler i telefonen att vissa instrument/kanaler ramlade bort då ett annat kom in.

Ok, nej max 24/32 röster är det väl, iaf på T610/630 ?