Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag läste det...

Hela tråden! Innan jag skrev till dig Florian...

Ser inget behov i att leka polis!

Som sagt. Bara en klapp på axeln, för personen som startade tråden ville ju trots allt bara få höra hur andra tänker och gör...

Instämmer till fullo med att din föregående talare, Demomannen var lika plump i sina uttalanden.

Take care!

/Tha' Cruncha'

Annons
Postat

Danieel!!!!

Mitt tips till dina stick är följande...

Jag brukar sluta tänka i musikaliska termer när jag vill få fram ett stick.

Hmmmm.... Ha ha ha!

Det där var värre än brun syra på Woodstock!!

Men det jag menar är att jag försöker ta låten till en ny plats, en ny innebörd.

Kanske textmässigt, kanske en inverterad accordföljd, kanske en höjning, kanske byter från moll till dur.

Om du söker i dina texter så brukar det oftast gå att sätta musik till vad du känner i en speciell textrad.

Hur proffsen gör..., det har jag ingen aning om men eftersom att det görs massor av bra musik varje dag i världen så finns det naturligtvis teoretiska tricks.

Men där får du som sagt ta hjälp av dom som kan detta.

Jag går bara på känsla, oskolad som jag är.

Hoppas det kan inspirera till lite nytt tänk i alla fall!

Take care Danieel!

/Cruncharn'

Postat
du liksom ett fåtal andra kvartsfigurer här kan inte ta ett resonemang för vad det är uten måste ständigt feltolka saker man säger och läsa in annat otillbörligt i sammanhanget vilket måste tyda på mindervärdeskomplex..

Du har aldrig funderat på att "feltolkningarna" som så många tycks göra i själva verket beror på dig och den dumdryga besserwisserstil du gjort till ditt signum?

Jag menar, om du inte kan tipsa den som startar tråden om hur man skriver ett effektivt stick utan istället 1. gnäller om hur ingen gör nåt nytt (...herregud... ) 2. informerar om dina egna förträffliga kvaliteter (klassiskt skolad) samt stora kunnande (detaljstuderat all musik utkommen sedan 1920) och 3. pratar om bajs - är det då alla andra som har fel, eller kan det möjligtvis vara du som är en skitstövel?

Det du behöver göra nu är att visa exempel på ditt enorma kunnande och dela med dig, tipsa och komma med något konstruktivt.

Annars gör du förmodligen bäst i att registrera ett nytt alias, alternativt hålla käft.

Postat

demomannen-shut up please...du kör vidare på din diúmma stil i ytterligare ett inlägg trots att jag försökt förklara att jag inte bessewissrar mig ellr skryter bara för att jag påtalar min skolning,där är det du som läser in något som sagt...

Jag håller ju på den åsikten som jag sagt ifrån början,no rules-gå på känsla så blir det nog bra skall ni se,prescis som Cruncher sa nyss,varför fortsätter du att tjafsa-kiss-ola?

:rolleyes:😏😆

Postat

Hmmm...

Känner inte att jag behöver bli indragen i detta... samt att jag inte uttalade mig om "tjafsande"!?

Jag fattar vad du menar Florian men andra som läser detta kanske inte gör det!?

... men som enväldig domare! :rolleyes:

... kan jag ju trots allt se att Demomannen gjorde en total rokad och bättrade sig språkligt enligt min uppfattning.

Nu är det upp till dig Florian!

Första..., andra..., tredj...!!! 😏😆😆

Take care bägge två!

/Bödeln'

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.