GrĂ„lleJr Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Har fĂ„tt tag pĂ„ grejor som jag tĂ€nkte anvĂ€nda för att spela in lite med vĂ„rt band. Jag har fĂ„tt för mig att man ska kunna synka adat med midi pĂ„ dator, men det vill inte fungera. Har maualer men blir inte klok pĂ„ det... đ Kan nĂ„gon förbarma sig och tala om för mig om det gĂ„r och hur man gör. Har följande grejor: Alesis adat xt Alesis bcr Alesis AI-2 Dator med cubasis vst4 Givetvis kablage sĂ„ det ska kunna kopplas ihop... Kan detta fungera tillsammans eller behöver jag nĂ„got mer??? đł Ja, jag vet att det finns nyare grejor men... Nybörjare? Javisst!!!!
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jag har aldrig kört med ADAT sjÀlv - men jag misstÀnker att du mÄste ha ett ljudkort som har den 9-poliga anslutningen för ADAT-synk, som exempelvis RME HDSP9652...
GrĂ„lleJr Postat 3 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 augusti 2006 Tackar, ska kolla det i morgon... đł
engineer Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 Eftersom du har en BRC sÄ kan du köra MIDI-sync Det var lÀnge sen jag gjorde det nu, men du stÀller in din BRC till att generera MTC (MIDI Time Code) pÄ en frame-rate som Cubase kan lÀsa. Sen frÄn MIDI out pÄ din BRC till In pÄ din dator. StÀll sedan in Cubase till att lÀsa MTC pÄ din ingÄng. NÀr du trycker pÄ play pÄ din BRC ska datorn börja spela. Du kanske mÄste pilla lite pÄ Offset instÀllningarna i Cubase sÄ att den börjar pÄ rÀtt plats. (det var lÀtt 11 Är sen jag gjorde detta sist, sÄ ledsen om minnet sviker pÄ detaljerna)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.