Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fĂ„tt tag pĂ„ grejor som jag tĂ€nkte anvĂ€nda för att spela in lite med vĂ„rt band. Jag har fĂ„tt för mig att man ska kunna synka adat med midi pĂ„ dator, men det vill inte fungera. Har maualer men blir inte klok pĂ„ det... 😆

Kan nÄgon förbarma sig och tala om för mig om det gÄr och hur man gör. Har följande grejor:

Alesis adat xt

Alesis bcr

Alesis AI-2

Dator med cubasis vst4

Givetvis kablage sÄ det ska kunna kopplas ihop...

Kan detta fungera tillsammans eller behöver jag nĂ„got mer??? 😳

Ja, jag vet att det finns nyare grejor men...

Nybörjare? Javisst!!!!

Annons
Postat

Eftersom du har en BRC sÄ kan du köra MIDI-sync

Det var lÀnge sen jag gjorde det nu, men du stÀller in din BRC till att generera MTC (MIDI Time Code) pÄ en frame-rate som Cubase kan lÀsa. Sen frÄn MIDI out pÄ din BRC till In pÄ din dator.

StÀll sedan in Cubase till att lÀsa MTC pÄ din ingÄng. NÀr du trycker pÄ play pÄ din BRC ska datorn börja spela.

Du kanske mÄste pilla lite pÄ Offset instÀllningarna i Cubase sÄ att den börjar pÄ rÀtt plats.

(det var lÀtt 11 Är sen jag gjorde detta sist, sÄ ledsen om minnet sviker pÄ detaljerna)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.