Jump to content
Annons

Kan ej öppna projekt


Exil

Recommended Posts

Jag har använt en demoverison av Waves Diamond Bundle 5.0 nu i två veckor. Jag har använt pluggarna flitigt i mitt senaste projekt. Men nu när demotiden har gått ut så kan jag inte öppna projektet. Det kommer upp att waves demon har gått ut och att jag kan köpa det m.m, men om jag då trycker på quit för att komma förbi det så hänger sig hela Logic och det crashar. Mycket frustrerande eftersom det är en låt jag jobbar mycket på senaste veckan.

Någon som vet hur jag ska komma förbi det? För jag vill ju inte gå misste om hela projektet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ha int varit med om något liknande, men en sak som kan fungera är att suga ner programmet en gång till.men avinstalera det gammla först och innan du instalerar den nya kopian tar du bort från dit register allt som har med Waves Diamond Bundle 5.0 och sen instalerar det igen, ett lätt sätt att tömma info från ditt register är med typ regcleaner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha int varit med om något liknande, men en sak som kan fungera är att suga ner programmet en gång till.men avinstalera det gammla först och innan du instalerar den nya kopian tar du bort från dit register allt som har med Waves Diamond Bundle 5.0 och sen instalerar det igen, ett lätt sätt att tömma info från ditt register är med typ regcleaner.

Vad menar du med att suga ner programmet?

Hur avinstallerar man program i OS X? Är van windows användare och där är det ju bara att gå till läggtill/tabort program. Så simpelt. Det måste ju finnas någon liknande funktion.

Vart kan jag hitta regcleaner?

Är rätt ny macanvändare, så därav mina frågor 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha int varit med om något liknande, men en sak som kan fungera är att suga ner programmet en gång till.men avinstalera det gammla först och innan du instalerar den nya kopian tar du bort från dit register allt som har med Waves Diamond Bundle 5.0 och sen instalerar det igen, ett lätt sätt att tömma info från ditt register är med typ regcleaner.

Vad menar du med att suga ner programmet?

Hur avinstallerar man program i OS X? Är van windows användare och där är det ju bara att gå till läggtill/tabort program. Så simpelt. Det måste ju finnas någon liknande funktion.

Vart kan jag hitta regcleaner?

Är rätt ny macanvändare, så därav mina frågor 🙂

Mycket riktigt fungerar det inte som i Windows men det är inte svårare för det 🙂

När man ska avinstallera program i OSX drar man dem till papperskorgen. Det finns inget register där spår lämnas kvar. Och allt programinnehåll ligger enligt standarden i själva programfilen (som egentligen är en katalog.) Dock följer inte alla standarden.

Nu när det dock är en plug och inte ett program kan det bli lite krångligare. Kolla i din AU-mapp efter den och testa att helt enkelt att ta bort den därifrån. Först och främst bör du dock testa att köra installationsprogrammet och när du kan välja installationstyp kolla om det inte finns en "Uninstall" då också, för då avinstallerar du ju det lätt på det viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha int varit med om något liknande, men en sak som kan fungera är att suga ner programmet en gång till.men avinstalera det gammla först och innan du instalerar den nya kopian tar du bort från dit register allt som har med Waves Diamond Bundle 5.0 och sen instalerar det igen, ett lätt sätt att tömma info från ditt register är med typ regcleaner.

Vad menar du med att suga ner programmet?

Hur avinstallerar man program i OS X? Är van windows användare och där är det ju bara att gå till läggtill/tabort program. Så simpelt. Det måste ju finnas någon liknande funktion.

Vart kan jag hitta regcleaner?

Är rätt ny macanvändare, så därav mina frågor 🙂

Mycket riktigt fungerar det inte som i Windows men det är inte svårare för det 🙂

När man ska avinstallera program i OSX drar man dem till papperskorgen. Det finns inget register där spår lämnas kvar. Och allt programinnehåll ligger enligt standarden i själva programfilen (som egentligen är en katalog.) Dock följer inte alla standarden.

Nu när det dock är en plug och inte ett program kan det bli lite krångligare. Kolla i din AU-mapp efter den och testa att helt enkelt att ta bort den därifrån. Först och främst bör du dock testa att köra installationsprogrammet och när du kan välja installationstyp kolla om det inte finns en "Uninstall" då också, för då avinstallerar du ju det lätt på det viset.

Okej tack, men vart ligger AU-mappen nu igen. jag har letat i user/libary/application Support/Logic/Plug-In Settings. Där finns bara massa tomma mappar 🙂 dock är dem döpta efter alla waves pluggar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bibliotek>Audio>Plug-Ins>Components Där ligger dina AU pluggar. Ta bort Waves så borde det gå som en dans. En MAc är ej en PC du behöver inte avinstallera program OS eller annt, det finns enklare lösningar!

Var precis i den mappen och kollade, och det ligger inga wavesfiler där. Ändå så är problemet kvar. Väldigt skumt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det löste sig. Annars finns det en AU-manager i Logic där du kan radera plugins utan att behöva leta runt i mappar. Du kan också temporärt stänga av plugins.

Du hittar den i denna meny: Logic > Preferences > Start Logic AU Manager

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det löste sig. Annars finns det en AU-manager i Logic där du kan radera plugins utan att behöva leta runt i mappar. Du kan också temporärt stänga av plugins.

Du hittar den i denna meny: Logic > Preferences > Start Logic AU Manager

Okej tack, den kan vara bra att veta om i framtiden 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...