Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet nĂ„gon vad som Ă€r skillnaden pĂ„ Motu 2408 MK1 samt MK3? Är det bara en uppdaterad variant eller Ă€r skillnaderna vĂ€sentliga? Anledningen till att jag frĂ„gar Ă€r att MK3 finns pĂ„ Musikbörsen för nĂ€rmare 11 000 kronor tillsammans med PCIkort. Men pĂ„ Vendolin hittar jag MK1 för 2500 med PCI.

Annons
Postat (redigerat)

Jag Àr lÄngt frÄn nÄn expert, men en del skillnader Àr det.

a) Det rackmonterade interfacet Àr uppdaterat med bÀttre, eller Ätminstonde snabbare, omvandlare sÄ det gÄr att köra 96kHz. Modernare grejer helt enkelt. Men det gick att göra riktigt bra inspelningar med den gamla versionen ocksÄ.

b ) Kortet i PC-n Àr uppdaterat. Det nya heter 424 om jag minns rÀtt, det gamla hette 324. Det Àr en hel del skillnader mellan dessa. En Àr att det gamla kortet inte fungerar i nyare PC som bara har 3,3V matning till korten. Det verkar vara en hel del andra begrÀnsningar, kolla upp sjÀlv pÄ Motus hemsida, det finns en FAQ dÀr.

Det gÄr att anvÀnda det nya kortet med det gamla interfacet om man vill. PÄ det nya kortet finns det ocksÄ en "mixer" sÄ att man blanda ihop en monitor-mix med direktlyssning.

Gunnar

Redigerat av trombonisten
Postat

Precis! Trombonisten Àr helt rÀtt pÄ!

Om man dock behöver ett 424 om man har ett 324, sÄ erbjuder MOTU uppgraderingar sÄ man fÄr köpa ett 424 för 295 dollar. Kan vara vÀrt det om man jÀmför totaltpriset för det finns rÀtt mÄnga 2408or med 324-kortet som sÀljs billigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.