Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

SjÀlv tycker jag helt klart Sibelius 4 Àr det absolut bÀsta notations-programmet...

Vet att du kan importera midi med det, men det blir oftast ett jÀvla meck med att anpassa det till att bli lÀsbart till avista...

Kollade upp det... HĂ€r finns info om hur du fixar pdf med det...

lÀnk

Hoppas detta hjÀlper... Kostar visserligen lite mer Àn t.ex. finale som ocksÄ Àr populÀrt, men jag tycker det Àr vÀrt det.. Dessutom vet jag inte hur det ligger till med Finale vad gÀller din frÄga... :rolleyes:

Postat

"men det blir oftast ett jÀvla meck med att anpassa det till att bli lÀsbart till avista..."

okej, dÄ testar jag det andra. för just nu anvÀnder jag guitar pro 5 och dÀr Àr det vÀldigt enkelt att göra sÄ, problermet Àr att man inte fÄr med alal noter omman ligger utanför rÀckvidden för en gitarr.

Postat

AlltsÄ, det blir inte meck om du inte har pillat mycket med automationer och sÄ i din midifil.. Den för in det exakt som du programmerat det.. :rolleyes:

Sedan Àr det mer att Àndra sammanbundna noter till jÀmna, konstiga pauser osv. som Àr jobbigt...

Men jag antar att alla score-program funkar sĂ„... 😄

Postat

Än en gĂ„ng ska jag tjata om NoteWorthy Composer. Gratis, fullt fungerande demo finns pĂ„ deras hemsida: www.ntworthy.com

Licens kostar ca $30, om jag inte missminer mig. Om du laddar in MIDI, sÄ skriver den ut det i helt normal noiter som du inte behöver pilla med alls.

Postat

Sibelius och Finale Àr bÄda tvÄ av de största programmen för notering. Vilket som Àr bÀst Àr nÀstan en smakfrÄga. Jag gillar Sibelius grÀnssnitt bÀttre. BÄda har ocksÄ i dagslÀget ganska hyfsade ljudbibliotek som kommer med eller kan köpas till.

Jag vet att det finns en del gratisalternativ man kan ladda ner ocksÄ, men har aldrig gjort det sjÀlv sÄ jag överlÄter lÀnkarna till andra. Mitt första notationsprogram hette MusicTime, för sÄdÀr 10 Är sen eller nÄt. Det var lÀttanvÀnt och borde inte vara allt för dyrt om det finns kvar pÄ marknaden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.