Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄn som kÀnner till nÄgot bra tryckeri som trycker skivomslag/booklets i relativt liten upplaga till humant pris?

Annons
Postat (redigerat)

Din skrivare? 😄

** Ta absolout inte detta allvarligt, klart att det finns nĂ„gon men tyvĂ€rr sĂ„ har jag inget tips 🙁 **

Edit: Fel smiley 🙂...

Redigerat av Nexustwins
Postat

Det dÀr med skrivare blir faktiskt dyrare Àn man tror. En fÀrgpatron till en blÀckstrÄleskrivare kostar ca 500 kr och den rÀcker inte till sÄ vÀrst mÄnga inlays. (FÀrglaserpatron fyra fÀrger kostar 4000, men dÄ kan man skriva ut en hel del.)

Postat

Jag vet inte hur kvaliteten blir. Men det fins vissa brÀnnare som int erÀ alt för dyram som kan skriva svartvitt tryck pÄ skivorna direkt via sjÀlva enheten

Postat
Jag vet inte hur kvaliteten blir. Men det fins vissa brÀnnare som int erÀ alt för dyram som kan skriva svartvitt tryck pÄ skivorna direkt via sjÀlva enheten

Labelprinter heter de nog?

En polare köpte en för 1400:- för ett halvÄr sen sÄ de Àr vÀl Ànnu billigare nu.

Har tÀnkt köpa en oxÄ blir roligare med fina tryck direkt pÄ cdn o dÄ kan man skippa fodral o ha de i plastficka o spara en massa utrymme!

Postat

Jag tror du menar Lightscribe. Efter att man har brÀnt en skiva sÄ vÀnder man pÄ den och sÄ etsar brÀnnaren en bild fysiskt pÄ skivan.

Dom brÀnnarna Àr inte sÄ dyra numera. HÀr Àr en.

DÀremot sÄ krÀvs det sÀrskilda skivor för lightscribe.

Kvaliteten vet jag inte. Har inte testat det sjĂ€lv, men kolla efter bilder pĂ„ google eller nĂ„t 😉

Postat

Nu var det ju inte tryck pÄ sjÀlva CD-skivan jag var ute efter...

Men i alla fall! Nu har jag hittat ett stÀlle som gör omslag i smÄ upplagor. Jag fick hem prover och det blir vÀldigt bra kvalitet. Kanske kan vara av intresse för andra hÀr? Check it out: Cosmic Whale Creation

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.