Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej hej hallÄ!

Jag har införskaffat Colossus och laddat hem DFD-extension hÀrifrÄn. Att unzippa filen jag fÄr hem gÄr kalasbra men nÀr jag ska försöka köra installationsfilen jag dÄ fÄr stöter jag, eller snarare OS X, pÄ patrull. Jag kör version 10.3.9 och det vÀgrar kÀnna igen filen jag frenetiskt sitter och dubbelklickar pÄ. Jag fÄr upp en ruta dÀr det ber mig att vÀlja ett program att köra den mystiska filen med.

Detta Àr skumt. Jag har mailat supporten pÄ Soundsonline och de har skickat installationsfiler som de sjÀlva har prövat och verifierat. Slutsats: Det Àr nÄgot fishy med mitt operativ.

Filen som jag försöker köra tittuleras som "Unix-körbar-fil" under info och dess ikon Àr en svart rektangel med grön text uppe i vÀnstra hörnet, dÀr det stÄr "exec".

Är det nĂ„gon som har ett hum om vad som Ă€r fel och vad jag bör göra? "Format C:" Ă€r en klassiker frĂ„n PC-tiden men jag hade tĂ€nkt slippa göra nĂ„got liknande nu.

Redigerat av Pluffo
Annons
Postat

Jag kör redan Stuffit och har dessutom fÄtt en unzippad version av supporten....Men vi kan ÀndÄ pröva...

Du har fÄtt PM.

Postat

FrÄga kolon

FÄr du ut tvÄ stycken filer nÀr du unzippar paketet? Jag fick en pÄ 400kb av dig och en annan pÄ 700kb. Jag har bara den pÄ 700kb och det Àr den jag beskrev. Den andra ( 400kb ) anges bara som program och har en ikon med papper, penna, linjal och pensel. NÀr jag klickar pÄ den animeras ikonen som nÀr ett program startar men i övrigt sÄ hÀnder nada. HÀr fÄr jag inte ens upp nÄgot meddelande frÄn operativet.

Knasigt. Way knasigt!

Postat (redigerat)

Tack sÄ mycket...Jag tror jag fick lite klarhet i det hÀr nu.

Jag tÀnkte inte pÄ att jag har lagt in en DFD-extension till Kompakt-player förrut nÀr jag hade installerat EWQLSO Silver...SÄ jag hade redan alla de filer som du visade hade lagts in i dina mappar pÄ rÀtt plats.

Jag vet fortfarande inte exakt vad som Àr problemet och varför jag inte kunde installera det hela. I stort sett alla dina filer har andra ikoner Àn mina filer, sÄ jag antar att mitt operativ har blivit skadeskjutet pÄ nÄgot sÀtt. NÄvÀl...Det verkar som om jag klarar mig för tillfÀllet i alla fall. FÄr bli en omformatering eller nÄgot senare i tiden.

Tack sĂ„ jĂ€ttemycket för hjĂ€lpen, KillwithSkill. Nu kan jag slĂ€ppa det hĂ€r och Ă„tergĂ„ till att skapa ( eller...hrmm...hĂ€nga pĂ„ forumet 😉 ).

Redigerat av Pluffo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.