Jump to content
Annons

Tubetraps utan sten/mineralull?

Recommended Posts

Jacke (oregistrerad)
Postat

Planerar att försöka plocka ihop något some liknar basfällor utan sten/mineralull i stil med det här bygget. Har rör som är för små, men man tager vad man haver.

Men eftersom jag inte har nån aning om var man får tag på absorptionsmatta här omkring så tänkte jag att jag skulle experimentera med lite annat. Hur vore det med en matta som man skär itu och rullar ett par varv inuti röret och sedan fyller det med nån slags skumgummi?

Annons
Postat

Utan att egentligen läst mer en artikeln och byggritningen du länkat till så är väl det uppenbara svaret: nej. Det krävs ett material som är "lagom" genomsläppligt och har rätt egenskaper i kombination med varandra. Tror inte en matta och lite skumgummi kommer ge dig samma resultat. Men det är ju inte uteslutet att det kommer göra någon skillnad, testa vetja och rapportera om du blir nöjd.

a

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.