Lundgren Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Tjena, Ă€r jag helt passe om jag vĂ€ljer en hĂ„rddiskporta som Korg D3200 istĂ€llet för att spela in pĂ„ dator? Jag har försökt lite med det dĂ€r tidigare men lusten försvann helt enkelt.Finns det kanske tillbehör att köpa till Korgen för att skrubba till ljudet i efterhand kanske,efterredigering i dator etc.?Vad Ă€r det isĂ„fall för manicker man ska ha? Tack för ett superforum! //Christian Lundgren đł
GĂ€st Postat 21 september 2007 Postat 21 september 2007 Det var ett vĂ€ldans sent svar men om du Ă€nnu inte skaffat en D3200 sĂ„ kan jag varmt rekommendera den. Jag Ă€r sjĂ€lv lycklig Ă€gare av en och kan bara sĂ€ga att det Ă€r en "tung" maskin. Du behöver ingen dator om du har en D3200, dĂ€remot kan du via usb 2-anslutningen jobba mot PC/Mac och den mjukvara du vill. Annars finns inbyggd vĂ€l tilltagen hĂ„rddisk och brĂ€nnare, en uppsjö av effekter och dessutom jĂ€ttebra trumprogram sk Session Drums. Beror pĂ„ vad du ska göra förstĂ„s, men D3200 Ă€r en proffsmaskin - dock enkel att förstĂ„ sej pĂ„. Tjena, Ă€r jag helt passe om jag vĂ€ljer en hĂ„rddiskporta som Korg D3200 istĂ€llet för att spela in pĂ„ dator? Jag har försökt lite med det dĂ€r tidigare men lusten försvann helt enkelt.Finns det kanske tillbehör att köpa till Korgen för att skrubba till ljudet i efterhand kanske,efterredigering i dator etc.?Vad Ă€r det isĂ„fall för manicker man ska ha? Tack för ett superforum! //Christian Lundgren đ
Neosus Postat 21 september 2007 Postat 21 september 2007 Coolt! Jag gÄr och funderar pÄ en sÄn oxÄ.
GÀst Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Coolt! Jag gÄr och funderar pÄ en sÄn oxÄ. Hade turen att komma över min maskin för under 10-lappen beg. Nypris ligger pÄ 16 000 pÄ Musikbörsen, pÄ 4sound och JAM 14 000 kr. Men priserna börjar gÄ ner, verkar inte sÀljas sÄ mycket portor som förr, alla sitter med sina burkar nuförtiden. SjÀlv föredrar jag fortfarande detta arbetssÀtt, som idag pÄminner en del om datorbaserad produktion i och med att man jobbar mot hÄrddisk osv. Gör man som jag en del mobila inspelningar Àr det klart det bÀsta alternativet, D3200 kan spela in 16 kanaler samtidigt ute pÄ fÀltet och ska man ha en mobil dator som klarar det pratar vi nÄgot bÀrbart i övre prisklassen och till detta ett ljudkort med mÄnga inputs. Dessutom blir det mer grejer att hÄlla reda pÄ. SÄ det finns mÄnga fördelar med porta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.