Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena,

Àr jag helt passe om jag vÀljer en hÄrddiskporta som Korg D3200 istÀllet för att spela in pÄ dator?

Jag har försökt lite med det dÀr tidigare men lusten försvann helt enkelt.Finns det kanske tillbehör att köpa till Korgen för att skrubba till ljudet i efterhand kanske,efterredigering i dator etc.?Vad Àr det isÄfall för manicker man ska ha?

Tack för ett superforum!

//Christian Lundgren 😳

• 1 Ă„r senare...
Annons
Postat

Det var ett vÀldans sent svar men om du Ànnu inte skaffat en D3200 sÄ kan jag varmt rekommendera den.

Jag Àr sjÀlv lycklig Àgare av en och kan bara sÀga att det Àr en "tung" maskin. Du behöver ingen dator om du har en D3200, dÀremot kan du via usb 2-anslutningen jobba mot PC/Mac och den mjukvara du vill. Annars finns inbyggd vÀl tilltagen hÄrddisk och brÀnnare, en uppsjö av effekter och dessutom jÀttebra trumprogram sk Session Drums.

Beror pÄ vad du ska göra förstÄs, men D3200 Àr en proffsmaskin - dock enkel att förstÄ sej pÄ.

Tjena,

Àr jag helt passe om jag vÀljer en hÄrddiskporta som Korg D3200 istÀllet för att spela in pÄ dator?

Jag har försökt lite med det dÀr tidigare men lusten försvann helt enkelt.Finns det kanske tillbehör att köpa till Korgen för att skrubba till ljudet i efterhand kanske,efterredigering i dator etc.?Vad Àr det isÄfall för manicker man ska ha?

Tack för ett superforum!

//Christian Lundgren 😛

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Coolt! Jag gÄr och funderar pÄ en sÄn oxÄ.

Hade turen att komma över min maskin för under 10-lappen beg. Nypris ligger pÄ 16 000 pÄ Musikbörsen, pÄ 4sound och JAM 14 000 kr. Men priserna börjar gÄ ner, verkar inte sÀljas sÄ mycket portor som förr, alla sitter med sina burkar nuförtiden. SjÀlv föredrar jag fortfarande detta arbetssÀtt, som idag pÄminner en del om datorbaserad produktion i och med att man jobbar mot hÄrddisk osv. Gör man som jag en del mobila inspelningar Àr det klart det bÀsta alternativet, D3200 kan spela in 16 kanaler samtidigt ute pÄ fÀltet och ska man ha en mobil dator som klarar det pratar vi nÄgot bÀrbart i övre prisklassen och till detta ett ljudkort med mÄnga inputs. Dessutom blir det mer grejer att hÄlla reda pÄ. SÄ det finns mÄnga fördelar med porta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.