leaf Postat 19 juli 2006 Postat 19 juli 2006 Hur är det med M-audio Firewire 410 ljudkvalitet och drivrutiner? Har ju läst ganska mycket negativt om strulande drivrutiner. Jag har Mac och jag funderar över M-audios 410 eller Presonus Firebox. Vill ha riktigt bra ljudkvalitet och stabila drivrutiner. 😄
stupelfrasse (oregistrerad) Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Jag kör FW 410 på laptopen (PC) och det fungerar som en dröm!!!!! Har aldrig krånglat nämnvärt och jag tycker inte att det är något fel på ljudkvaliteten heller...
mornel Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Drivrutinerna till FW410 för Mac har varit väldigt kassa. Vet inte hur det ser ut nu, men förr i tiden sög de mycket prestanda. Jag skulle istället leta efter något som använder sig av Core Audio. Tror att Firebox gör det men är inte säker. FW410 har gett mig kernel panics, inte så kul när man är ute efter en stabil musikdator.
Get_On Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Jag har tyvärr hört många personer som har haft problem med dem. De ska visst vara "ostabila", men när de väl funkar ska de vara bra!
Emil Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Fireboxen har vad jag har hört fungerat väldigt stabilt ihop med macar. Min Firebox har aldrig krånglat med min Powermac G5 t ex.
lavrell Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Drivrutinerna till FW410 för Mac har varit väldigt kassa. Vet inte hur det ser ut nu, men förr i tiden sög de mycket prestanda. Jag skulle istället leta efter något som använder sig av Core Audio. Tror att Firebox gör det men är inte säker. FW410 har gett mig kernel panics, inte så kul när man är ute efter en stabil musikdator. Har varit med om den grejen i gamla plugget. Den krånglade ta mej fan hela tiden med deras G5:a. Så köp inte 410 om du kör Mac. Fireboxen är där ett mycket bättre alternativ enligt mig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.