stupelfrasse (oregistrerad) Postat 18 juli 2006 Postat 18 juli 2006 Varje gång jag laddar mitt projekt i cubase händer olika konstigheter. En gemensam nämnare är dock att den tappar alla plugins. Interfacet på alla dessa plugins går inte att hitta utan är bara grått. Ibland fungerar det men det är kanske en gång på tio 😠 Dessutom har processorn gått upp på en för hög nivå, utan att jag lagt på något mer, vilket gör att det sprakar... Snälla hjälp mej... har provat det mesta 😕
Claes Holmerup Postat 18 juli 2006 Postat 18 juli 2006 Processorn för mycket belastad? Det är kanske så, att CPU-fläktens kylfläns inte ligger an mot CPU:n ordentligt - eller att du har för mycket kylpasta (för mycket av det goda ger en isolerande effekt i stället för värmeledande...)? Kan också vara för mycket damm i kylflänsen, så att kylningen inte blir så effektiv som den borde vara... Om det inte är där problemet ligger, så kan det också bero på att du har någon plugin som inte fungerar bra. Ta då och flytta ut allt från vstplugin-mappen till en tillfällig mapp - och lägg sedan tillbaks pluggarna en och en, så ser du vilken det är som bråkar.
stupelfrasse (oregistrerad) Postat 18 juli 2006 Postat 18 juli 2006 Jag har räknat ut att det är waves-pluginsen som spökar... Ska uppdatera dom och se om det hjälper...
Brynolf Postat 18 juli 2006 Postat 18 juli 2006 Det där med "grå gränssnitt" känner jag igen... vissa äldre Steinberg-pluggar beter sig så när de används i XP (eller SL). De fungerar ändå, men man kan inte ändra några parametrar, utan kan bara bläddra mellan presets. Småskumt.
stupelfrasse (oregistrerad) Postat 18 juli 2006 Postat 18 juli 2006 exakt så beter d sig.... men jag har beställt nyare waves-pluggar idag så då ordnar det sig säkert... 😉
stupelfrasse (oregistrerad) Postat 18 juli 2006 Postat 18 juli 2006 nu har jag beställt nya pluggar men för er som kör waves v4 och har detta problem så finns lösningen på waves hemsida... en ny dll-fil för direct x-plugins i Cubase eftersom detta är en känd bugg... Gillar när ens fråga finns med i FAQ:en 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.