Jump to content
Annons

Line Audio DMP


mtornros

Recommended Posts

Jag har precis packat upp min DMP som jag köpte igår.. Jag har väntat ett tag så att jag skulle kunna få den nya uppdaterade versionen. Dock så har jag ju nu ingen aning om ifall det är den gamla eller nya versionen jag faktiskt har fått?

Jag hade fått för mig att den nya skulle ha ett högpassfilter, fast det kanske jag bara drömt - för nån sån knapp hittar jag ju inte på min box....

De knapparna jag har nu är Phantom samt PAD.

Nån som vill beskriva hur sin gamla/nya DMP ser ut? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Har lånat lite bilder från Claes hemsida.. hoppas det är ok?

DMPfrntint.jpgDMPbkint.jpg

Jag antar att detta är den gamla versionen? Ser alla gamla ut såhär? Min ger nämlingen intrycket av att vara aningen bredare, plus att texten "PAD/PHTM" sitter under kanpparna.

Även metalldelen runt in/utgångarna är större på min..

Nån som vet?

Redigerat av mtornros
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hunnit få några av de nya ännu - men enligt besked jag fick tidigare, så skulle de troligen börja levereras denna veckan - och det kan ju finnas andra som har beställt tidigare än jag... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pratade med Line Audio precis, och de har fortfarande inte fått tag i de delarna de behöver för att öht bygga ihop de nya modellerna. Han hoppas att få in de i juli, med leverans i augusti....

...med andra ord har jam gett mig en gammal version...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med "troligen" innebär minst sagt flytande besked... 🙂

Ett problem är RoHS-direktivet, som innebär bl a att allt som tillverkas eller importeras för försäljning inom EU efter 1/7, måste vara fritt från bly, kvicksilver, kadmium, sexvärt Krom och flamskyddsmedlen PBB och PBDE.

Det som ställer till problem för tillverkare av de prylar som berör oss musiker mest, är att lådorna, komponenter och lödtenn inte får innehålla bly...

Innevarande lager av produkter som redan är tillverkade eller importerade före 1/7, får fortfarande säljas, så det kommer inte att innebära panikförsälning av alla musikprylar som butiker och distributörer har på lager - om nu någon hoppades på det... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där verkar ändå intressant. Vad säger Claes? Har en Alto Mictube, som visserligen låter alldeles utmärkt, men den glappar något hemskt i volymkontrollerna. Kanske enkelt att laga? Hursomhelst, har kollat på denna prempen (som tråden handlar om) och Studio Projects VTB-1. Skillnad på dessa?

Uppenbart, VTB1:an har ju ett rör, men om man stänger av det (vilket man väl kan) kan man få samma riktigt rena signal som man ska kunna få med DMP:n?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - det kan du inte. VTB-1 är en väldigt bra preamp för pengarna, tycker jag - men DMP är både renare och har mindre egenbrus än VTB-1.

En annan skillnad är att DMP är enbart micpreamp, medan VTB-1 kan ta emot antingen mic, line eller gitarr som line:as.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...