Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Heyya! Jag sitter hĂ€r Ă„ meckar i FL och försöker fĂ„ fram Basshunter lead,.. =) Humm, han anvĂ€nder 3 OSC va? 🙂 Har fĂ„tt fram nĂ„gon liknande ljud, som jag har laddat upp, lĂ€nken finns lĂ€ngre ner.. Men men, jag fĂ„r inte fram lika mjukt ljud som han har, tycker hans lĂ„ter mycket softare 😛 NĂ„gra förslag som jag kan göra för att fĂ„ det lĂ„ta bĂ€ttre? 😎

LÄNK: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...3890FFE17C3A4DF

Hade gött gubbar!

Peace

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat
Heyya! Jag sitter hĂ€r Ă„ meckar i FL och försöker fĂ„ fram Basshunter lead,.. =) Humm, han anvĂ€nder 3 OSC va? :rolleyes: Har fĂ„tt fram nĂ„gon liknande ljud, som jag har laddat upp, lĂ€nken finns lĂ€ngre ner.. Men men, jag fĂ„r inte fram lika mjukt ljud som han har, tycker hans lĂ„ter mycket softare 😕 NĂ„gra förslag som jag kan göra för att fĂ„ det lĂ„ta bĂ€ttre? 😄

Hade gött gubbar!

Peace

Riktigt sjysst..

Försöker hÀnga pÄ han ocksÄ i hans "tutorial" ocksÄ.

Men de gĂ„r fan inte bra. Men jag Ă€r ju ĂŒber nybörjare ocksĂ„.

Postat (redigerat)

Du kan burka ljudet en aning kanske. 😄

Edit: vilket ljud har du anvÀnt sÄ kanske jag kan jobba pÄ det lite?

Redigerat av Nexustwins
Postat
TĂ€nk om jag skulle kunnat förstĂ„ hur nĂ„gon skulle vilja lĂ„ta som JAG KÄNNER EN BÅÅÅT... LĂ€r er spela riktig musik och vet hut! Och dra upp byxorna! :->

Haha 😎

Du kanse inte har testat Zt3a+ dra ner ett demo av den vet jag. Basshunter anvĂ€nder den 😛... Rgc audio - Zt3a+

Postat
Du kan burka ljudet en aning kanske. 😎

Edit: vilket ljud har du anvÀnt sÄ kanske jag kan jobba pÄ det lite?

Har du msn eller nĂ„tt? SĂ„ kan jag skicka det 😛 Hehe

Peace

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
TĂ€nk om jag skulle kunnat förstĂ„ hur nĂ„gon skulle vilja lĂ„ta som JAG KÄNNER EN BÅÅÅT... LĂ€r er spela riktig musik och vet hut! Och dra upp byxorna! :->

Men nu var det ju ett leadljud som frÄgan gÀllde.

Vad fan har det med att "spela riktig musik" att göra?

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Men herregud, Àr det ingen som kan lÀsa smileys som inte Àr gula pluppar?

:-> = sarcastic smiley

Det vill sÀga, det var ett skÀmt. Nexustwins fattade i alla fall.

Nej, Nexustwins fattade inte.

Nexustwins tyckte bara att det var lite lustigt det dÀr med byxorna.

Postat (redigerat)
Men herregud, Àr det ingen som kan lÀsa smileys som inte Àr gula pluppar?

:-> = sarcastic smiley

Det vill sÀga, det var ett skÀmt. Nexustwins fattade i alla fall.

Nej, Nexustwins fattade inte.

Nexustwins tyckte bara att det var lite lustigt det dÀr med byxorna.

Mjo visst, jag fattade smileysen. men det kanske Àr bÀttre att skriva en : + S , : + / eller en : + )

(ta bort + tecken) 😄...

Ps. Byxorna var kul 😕

Redigerat av Nexustwins
Postat
Heyya! Jag sitter hĂ€r Ă„ meckar i FL och försöker fĂ„ fram Basshunter lead,.. =) Humm, han anvĂ€nder 3 OSC va? 😆 Har fĂ„tt fram nĂ„gon liknande ljud, som jag har laddat upp, lĂ€nken finns lĂ€ngre ner.. Men men, jag fĂ„r inte fram lika mjukt ljud som han har, tycker hans lĂ„ter mycket softare 😉 NĂ„gra förslag som jag kan göra för att fĂ„ det lĂ„ta bĂ€ttre? 🙂

Hade gött gubbar!

Peace

Jag tror att du har gjort om nĂ„got av dessa presetsen pĂ„ 3x oscen; Short 3, Dixie eller Jr bass? Men jag tvivlar starkt pĂ„ att du uppnĂ„r Basshunters ljud genom att enbart anvĂ€nda 3xosc, 3xosc:en Ă€r bara en av mĂ„nga synthar han anvĂ€nder. Testa tex att köra en kombination av en eller tvĂ„ 3xosc och för att ta tvĂ„ exempel pĂ„ bra gratissynthar, Triangle I och II 🙂

Postat

Jag kom pÄ mig sjÀlv i V-station för nÄn dag sen.. det var rÀtt likt det jag fick fram dÀr

• 2 veckor senare...
Postat
Jag kom pÄ mig sjÀlv i V-station för nÄn dag sen.. det var rÀtt likt det jag fick fram dÀr

Yes, V-station Ă€r ochsĂ„ hyffsat populĂ€r bland de "bra" produceterna. Gillar den sjĂ€lv 😕.

Postat

och har man inte rÄd me V-Station sÄ kan man ju ladda ner PolyIblit

det Àr fasiken samma synth fast helt gratis. skillnaden mellan v-station och polyiblit Àr i princip bara att v-station har effektprocessorer vilket gör att presetsen lÄter fetare och man typ tror att den Àr bÀttre dÀrför... men annars Àr det samma sak: 3 oscillatorer o en brusgenerator. oscillatorerna pÄ v-station kan agera lfo och pÄ polyiblit finns det 4 dedikerade lfo's sÄ man slipper offra en osc dÀr.

Postat

Haha hÄller folk fortfarande pÄ med "FL+Basshunter" drömmen. Kommer ihÄg pÄ IRC nÄgra veckor efter hans commerciella release och FL "tutorialen". Fyfan vad mÄnga det var som frÄgade efter FL hjÀlp hela tiden bara för Basshunter anvÀnde det och folk inbillade sig att man kunde bli radiostjÀrna pÄ en dag. *URK!*

Men annars sÄ har jag ett tips till dig. Layra (lÀgg ihop) flera synthar och testa för att fÄ lite mera ljud pÄ synthen.

• 2 veckor senare...
warcraftiii (oregistrerad)
Postat
Fixa en egen lead vet jag!!

Hur gör man det dÄ?

Postat
Fixa en egen lead vet jag!!

Hur gör man det dÄ?

Vrider pÄ rattar och drar i spakar tills det lÄter som man vill!

Postat
Haha hÄller folk fortfarande pÄ med "FL+Basshunter" drömmen. Kommer ihÄg pÄ IRC nÄgra veckor efter hans commerciella release och FL "tutorialen". Fyfan vad mÄnga det var som frÄgade efter FL hjÀlp hela tiden bara för Basshunter anvÀnde det och folk inbillade sig att man kunde bli radiostjÀrna pÄ en dag. *URK!*

Men annars sÄ har jag ett tips till dig. Layra (lÀgg ihop) flera synthar och testa för att fÄ lite mera ljud pÄ synthen.

** Off topic**Tyckte inte att han visade att man blev stjÀrna bara för att man anvÀnde fl, Tyckte mer att han visade att Fl-studio Àr fullt tillrÀckligt för att göra en bra lÄt. ** Off topic**

• 5 mĂ„nader senare...
Postat

** Off topic**Tyckte inte att han visade att man blev stjÀrna bara för att man anvÀnde fl, Tyckte mer att han visade att Fl-studio Àr fullt tillrÀckligt för att göra en bra lÄt. ** Off topic**

Oj vilken gammal post, glömmde visst bort den.

FörstÄr inte vad du fÄr mitt "pÄstÄende" ifrÄn i ditt svar. NÀr sÀger jag att basshunter sa att man blir stjÀrna bara för man anvÀnder FL? :S

Och det jag sÀger var att en onödigt massa folk som inte har en aning om nÄnting musikaliskt laddade hem FL Studio och började kolla pÄ ans tutorial som om den var nÄn sort bibel i hur man kunde bli radiostjÀrna.

Postat

Oj vilken gammal post, glömmde visst bort den.

FörstÄr inte vad du fÄr mitt "pÄstÄende" ifrÄn i ditt svar. NÀr sÀger jag att basshunter sa att man blir stjÀrna bara för man anvÀnder FL? :S

Och det jag sÀger var att en onödigt massa folk som inte har en aning om nÄnting musikaliskt laddade hem FL Studio och började kolla pÄ ans tutorial som om den var nÄn sort bibel i hur man kunde bli radiostjÀrna.

MĂ„ste ha misstolkat dig dĂ€r, 😄

Postat

Folk som suttit i Dance Ejay och inte skapat sin egen musik utan har förinspelade ljudstycken och tycker dom Àr kungar nÀr dom pusslat ihop lite...

Det kÀnns som det Àr sÄdanna mÀnniskor som hoppar in i FL och leker med Basshunters tutorial för att kopiera den.

Men vad Àr vitsen?

Det kommer ju bara lÄta likadant ÀndÄ fast med ljudet lite hit och dit.

Man skapar ju ÀndÄ ingenting egenskapt.

Kan man likavÀl sitta och göra Blinka lilla stjÀrna eller Super mario bros med lite extra effekter.

Postat (redigerat)
Folk som suttit i Dance Ejay och inte skapat sin egen musik utan har förinspelade ljudstycken och tycker dom Àr kungar nÀr dom pusslat ihop lite...

Det kÀnns som det Àr sÄdanna mÀnniskor som hoppar in i FL och leker med Basshunters tutorial för att kopiera den.

Men vad Àr vitsen?

Det kommer ju bara lÄta likadant ÀndÄ fast med ljudet lite hit och dit.

Man skapar ju ÀndÄ ingenting egenskapt.

Kan man likavÀl sitta och göra Blinka lilla stjÀrna eller Super mario bros med lite extra effekter.

Är inte FL lite som Ejay om man jĂ€mför mot Reason ?..

Ta det inte fel, jag frĂ„gar bara 😉

Reason Rules ! 😆

Redigerat av Lexor
Postat

Reason Rules ! 😆

Öhh...nej verkligen inte.

Kan man göra egna melodier i Ejay? Nej.

Kan man göra egna ljud i Ejay? Nej.

Kan man anvÀnda pluggar i Ejay? Nej.

Kan man eq:a / effekter i Ejay? Nej.

Kan man spela in sÄng i Ejay? Nej.

Stöder Ejay MIDI? Nej.

Vad Àr likheten?

Postat (redigerat)

Reason Rules ! 😆

Öhh...nej verkligen inte.

Kan man göra egna melodier i Ejay? Nej.

Kan man göra egna ljud i Ejay? Nej.

Kan man anvÀnda pluggar i Ejay? Nej.

Kan man eq:a / effekter i Ejay? Nej.

Kan man spela in sÄng i Ejay? Nej.

Stöder Ejay MIDI? Nej.

Vad Àr likheten?

Vilken version snackar du om ??.. 🙂

Futures Ejay 7

Fully expandable music creation studio.

5000 royalty-free professional samples, loops and beats.

Four virtual instruments: sampler, multitracks drum machine, bass synth and poly ->>synth. Switch between simple and advanced mode as desired.

Non-destructive audio editing.

>>Many audio effects included: echo, chorus, reverb, compressor, distortion, and more...

>>An equalizer to fine tune your sound.

>>Sample studio: professional audio editor to create and modify your own sounds.

Volume and pan curves for each track give complete control in adjusting these settings.

>>Sample direct from CD or from any device connected to your soundcard.

Umlimited import and export of WAV files.

Redigerat av Lexor
Postat

Visst har e-jay blivit bÀttre, men det hÄller ÀndÄ inte för en proffesionell produktion.

Om man skulle stÀlla reason & Fl brevidvarandra skulle jag sÀga att de Àr lika bra. Kankse grundutbudet i Reason Àr bÀttre men som musikprogramvara Àr de inte stora skillnader pÄ dem.

Postat (redigerat)
Visst har e-jay blivit bÀttre, men det hÄller ÀndÄ inte för en proffesionell produktion.

Om man skulle stÀlla reason & Fl brevidvarandra skulle jag sÀga att de Àr lika bra. Kankse grundutbudet i Reason Àr bÀttre men som musikprogramvara Àr de inte stora skillnader pÄ dem.

Tack för svaret !! 😛

Har anvĂ€nt Fl nĂ„n gĂ„ng i tiden, men nu ska ja testa skillnaden dĂ„.. 😉

Redigerat av Lexor

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.