Jump to content
Annons

antivirusprogram


erkki (oregistrerad)

Recommended Posts

erkki (oregistrerad)

hej!

är det någon som kan tipsa mig om ett antivirusprogram som inte

stör cubase sx3 och div pluggar. har kört norton förut utan problem

men då jag köpte en ny norton 2006 blev allt helknas.

please help me! 😉

erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

NOD32 är det många som gillar eftersom det fungerar mycket bra och är förhållandevis snålt med resurserna (Norton är för övrigt troligen det mest hatade i musikerkretsar...) - men bäst är förstås att inte köra någon virusdödare alls medan man håller på med musiken... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

erkki (oregistrerad)
Kör avast. Det är gratis, gör sitt jobb, stör inga andra program, samt tar lite kraft från datorn.

www.avast.com

/johan

tackar och bockar. ska testa me en gång!

erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

erkki (oregistrerad)
skapa en ny partition på hårddisken sparka in ett nytt windows stäng av allt som heter internet. kör dual bootning så behöver du inte något anti virus som är i vägen. så kör jag i alla fall.

glad sommar

ok, verkar lite krångligt men det funkar säger du!

tack för tipset!

erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

erkki (oregistrerad)
Nod32 är super. Kostar 350:- arr registrera efter prövotiden, jag är njd med det!

ok, då har jag två bra program att välja mellan

tackar!

erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT:

!!!!!!!!!!!!!!OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS !!!!!!!!!!!!!

Passa er för True Sword. Mitt härliga Logic Audio Platinum vill inte vara med längre. Jag skyller allt på True Sword.

!!!!!!!!!!!!!!OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS !!!!!!!!!!!!!

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lite bekymmer med datorn igår och laddade hem True Sword. Oj vad mycket saker den hittade. Snabbt, enkelt och ligger inte och puttrar i bakgrunden. Klockrent program helt enkelt.

http://www.securitystronghold.com/true_sword.html

Ja det var som fan vad den hittade mycket! 😉

Och anledningen att Norton inte hittat allt detta lär bero på att Norton var infekterat. Har misstänkt det sen innan dock, för Norton har betett sig lite märkligt emellanåt. Men inga andra online-scans har heller hittat nåt.

Nåja, nu åker Norton iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lite bekymmer med datorn igår och laddade hem True Sword. Oj vad mycket saker den hittade. Snabbt, enkelt och ligger inte och puttrar i bakgrunden. Klockrent program helt enkelt.

http://www.securitystronghold.com/true_sword.html

Fick dock installera om firefox eftersom något virus lyckats infektera exefilen.

True Sword är ingen virusdödare, utan det hanterar bara adware o likn - något som förstås också är viktigt att hålla koll på - men det är inte samma sak som virus, som tråden egentligen handlade om... 🙂

Själv använder jag AdAware till sådant.

True Sword hittade inte ett dugg på min dator här på jobb i alla fall. Jag hade kört AdAware precis innan, för att se om AdAware misade något - men det gjorde det alltså inte. 😉

Virusdödaren som används på denna datorn, är F-Secure.

En av mina kolleger körde med Norton tidigare och hade uppdaterat kontinuerligt, men när hans licens var på väg att gå ut, så bestämde han sig för att testa Macafee i stället - och det hittade 3st trojaner som Norton hade missat! Norton verkar definitivt ha halkat efter... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lite bekymmer med datorn igår och laddade hem True Sword. Oj vad mycket saker den hittade. Snabbt, enkelt och ligger inte och puttrar i bakgrunden. Klockrent program helt enkelt.

http://www.securitystronghold.com/true_sword.html

Fick dock installera om firefox eftersom något virus lyckats infektera exefilen.

True Sword är ingen virusdödare, utan det hanterar bara adware o likn - något som förstås också är viktigt att hålla koll på - men det är inte samma sak som virus, som tråden egentligen handlade om... 😉

Själv använder jag AdAware till sådant.

Jag kör oxå AdAware med ojämna mellanrum, men TrueSword hittade mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lite bekymmer med datorn igår och laddade hem True Sword. Oj vad mycket saker den hittade. Snabbt, enkelt och ligger inte och puttrar i bakgrunden. Klockrent program helt enkelt.

http://www.securitystronghold.com/true_sword.html

Fick dock installera om firefox eftersom något virus lyckats infektera exefilen.

True Sword är ingen virusdödare, utan det hanterar bara adware o likn - något som förstås också är viktigt att hålla koll på - men det är inte samma sak som virus, som tråden egentligen handlade om... 😉

Själv använder jag AdAware till sådant.

Jag kör oxå AdAware med ojämna mellanrum, men TrueSword hittade mer.

Häpp! Avslöja dig inte för mycket nu, bara. Jag porrsurfar inte - och True Sword hittade ingenting efter AdAware... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju andra siter än porr som är risky business... 😉

Jag tror mycket av den här skiten kan ha grundat sig i att jag alltid låtit ccapp.exe vara kvar i autorun, eftersom den egentligen är Nortons real-time scan, men uppenbarligen finns det ett SpyWare med samma namn:

http://www.liutilities.com/products/wintas...slibrary/ccapp/

TrueSword detekterade den som malicious och tog bort den från autorun, så nu har jag ingen realtime protection längre.

Jag har inte haft märkbara problem med Spywares innan så nu vet jag inte vem jag ska tro på... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju andra siter än porr som är risky business... 😉

Jag tror mycket av den här skiten kan ha grundat sig i att jag alltid låtit ccapp.exe vara kvar i autorun, eftersom den egentligen är Nortons real-time scan, men uppenbarligen finns det ett SpyWare med samma namn:

http://www.liutilities.com/products/wintas...slibrary/ccapp/

TrueSword detekterade den som malicious och tog bort den från autorun, så nu har jag ingen realtime protection längre.

Jag har inte haft märkbara problem med Spywares innan så nu vet jag inte vem jag ska tro på... 😉

Låter ju skitkul... 😳

Med tanke på vad min arbetskamrat och tydligen andra också, har råkat ut för, så skulle jag i alla fall inte lita på Norton... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju andra siter än porr som är risky business... 😉

Jag tror mycket av den här skiten kan ha grundat sig i att jag alltid låtit ccapp.exe vara kvar i autorun, eftersom den egentligen är Nortons real-time scan, men uppenbarligen finns det ett SpyWare med samma namn:

http://www.liutilities.com/products/wintas...slibrary/ccapp/

TrueSword detekterade den som malicious och tog bort den från autorun, så nu har jag ingen realtime protection längre.

Jag har inte haft märkbara problem med Spywares innan så nu vet jag inte vem jag ska tro på... 😉

Låter ju skitkul... 😳

Med tanke på vad min arbetskamrat och tydligen andra också, har råkat ut för, så skulle jag i alla fall inte lita på Norton... 😱

Nä, Norton åker nu. Efter många års troget användande.

Nu ska man bara lägga timmar på att reka fram rätt ersättare. Suck. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
skapa en ny partition på hårddisken sparka in ett nytt windows stäng av allt som heter internet. kör dual bootning så behöver du inte något anti virus som är i vägen. så kör jag i alla fall.

Den bästa lösningen av alla hittils presenterade. Förutom Virusdelen, så har jag filosofin "if it's not broken. don't fix it" på min musikpartition. Med andra ord, ingen internet, inga uppdateringar whatsoever, nada. Ingen risk att nånting mitt i allt skall skita sig.

På allmänna XP-partitionen kan man sen testa olika program, avinstallera och allmänt våldföra sig på registret (och ominstallera XP en gång per år som resultat).

Link to comment
Dela på andra sajter

NOD32 är det många som gillar eftersom det fungerar mycket bra och är förhållandevis snålt med resurserna (Norton är för övrigt troligen det mest hatade i musikerkretsar...) - men bäst är förstås att inte köra någon virusdödare alls medan man håller på med musiken... 😎

Kan nu berätta att NOD32 tar dubbelt så mycket resident RAM som Norton. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

NOD32 är det många som gillar eftersom det fungerar mycket bra och är förhållandevis snålt med resurserna (Norton är för övrigt troligen det mest hatade i musikerkretsar...) - men bäst är förstås att inte köra någon virusdödare alls medan man håller på med musiken... 😉

Kan nu berätta att NOD32 tar dubbelt så mycket resident RAM som Norton. 😕

Jasså så det säger du. Hum, tycks inte så, men det klart du kan ha rätt i den saken. Ett tipps ang antivirus: Kör ALDIRG två st antivirusporgram på datorn samtidigt, det kan ställatill det rätt bra! Har jag fått lära mig ofrevilligt samt via datorkunnig man!

Link to comment
Dela på andra sajter

NOD32 är det många som gillar eftersom det fungerar mycket bra och är förhållandevis snålt med resurserna (Norton är för övrigt troligen det mest hatade i musikerkretsar...) - men bäst är förstås att inte köra någon virusdödare alls medan man håller på med musiken... 😉

Kan nu berätta att NOD32 tar dubbelt så mycket resident RAM som Norton. 😕

Jasså så det säger du. Hum, tycks inte så, men det klart du kan ha rätt i den saken. Ett tipps ang antivirus: Kör ALDIRG två st antivirusporgram på datorn samtidigt, det kan ställatill det rätt bra! Har jag fått lära mig ofrevilligt samt via datorkunnig man!

Uhh. Två antivirus samtidigt?! Varför skulle man få nåt så korkat för sig? 😉

BTW, att NOD32 tar mer RAM innebär inte nödvändigtvis att den tar mer CPU.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja varna lite för TrueSword.. Det beter sig inte på ett seriöst sätt.. Googletoolbar. Java update launchers etc kallar den fräckt för Spyware och worms. Den ger sig t.om på Firefox.exe och säger att det inte är den riktiga firefoxen utan föröker lura mig att tro att den är installerad i min system32 mapp etc.. Näe.. 😕

Ta det lugnt med TrueSword.. Den kan ställa till ett elände för många annars.. Måste kolla upp lite mer om programets seriositet.. Ett program på 4,9 MB med ett barnsligt GUI litar jag inte så mycket på i detta sammanhang..

Själv kör jag med AVG free och en moddad variant av Microsoft egna brandvägg..

Spybot Search & Destroy för att jaga bort Spyware och göra datorn lite mer imun.

Spam hanterar Thuderbird och adblocking sker i Firefox.

Jag gjorde en omsväng förbi Kaspersky Internet Security 6.0 vilken är väldigt säker (nog det säkraste man kan ha och betydligt bättre än Norton).. Men den sög för mycket resurser ur datorn.. Och tjatde hela tiden på min uppmärksameht om de mest bagatellartade saker... Spamskyddet var ingen höjdare i den.. Brandväggen var slö. Men antivirusbiten var brilliant.!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Spybot bättre än AdAware - eller är de likvärdiga, tror du...?

SPAM sorteras bort med gratisprogrammet K9 hos mig. Fungerar helt underbart bra - och det lär sig bli bättre och bättre hela tiden, med ledning av vad man själv klassar om som Good eller Spam. 😕

Min hårdvarubrandvägg tar hand om angreppsförsök, medan ZoneAlarm Pro får sätta körbara attachments i karantän och hålla koll på vilka program som ska ha tillstånd till Nätet etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nod 32, gillar det. Tar lite kraft och vad jag vet så känner det till de flesta virus som norton´s programvaror. Kör det svälv på en 350 mhz. Det funkar hur fint somhelst och datorn är lika snabb som vanligt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör oxå Nod, tillsammans med ZoneAlarms firewall..Funkar skitbra 😄

Nod är grejjen:D det jag säger 🙂

som firewall kan jag vamrmt rekomendera en dörr ifrån darloc:P Nämen ärligt; Kerio är en bra vägg som skydder mot det metsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Spybot bättre än AdAware - eller är de likvärdiga, tror du...?

SPAM sorteras bort med gratisprogrammet K9 hos mig. Fungerar helt underbart bra - och det lär sig bli bättre och bättre hela tiden, med ledning av vad man själv klassar om som Good eller Spam. 😄

Min hårdvarubrandvägg tar hand om angreppsförsök, medan ZoneAlarm Pro får sätta körbara attachments i karantän och hålla koll på vilka program som ska ha tillstånd till Nätet etc...

Jag hadde bara massa problem med Spybot. En varningens finger för ett program man kan luras av är Windows Antivirus PRO eller vad det hette, det var fullt med mass snuskga spyesm trots att programat sades vratillför att pekämpa just sådana

Link to comment
Dela på andra sajter

erkki (oregistrerad)
Jag fick lite bekymmer med datorn igår och laddade hem True Sword. Oj vad mycket saker den hittade. Snabbt, enkelt och ligger inte och puttrar i bakgrunden. Klockrent program helt enkelt.

http://www.securitystronghold.com/true_sword.html

Fick dock installera om firefox eftersom något virus lyckats infektera exefilen.

det var ett nytt program för mig, värt att testa!

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...