Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Satte i en USB-hÄrddisk och fick ett medelande av typen "Har du 2.0 sÄ gÄr det fortare..." och det ska det ju vara. Drog över dom 70 Gb jag skulle kopiera och nu efter 5 timmar har den knappt kommit halvvÀgs!

Försöker jag lÀgga in drivrutinerna sÄ för jag bara medelandet "Har du sp1 eller högre sÄ behöver du inte dom hÀr..." och sen stÀngs den av. Vad ska jag göra? Var kan problemet ligga?

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Har du en en enda USB1-grej inkopplad kommer hela systemet att köra pÄ USB1-nivÄ. Dra ut allt annat, och kolla om det fungerar bÀttre dÄ. Det kan ocksÄ vara att Windows har fört in USB1-nivÄn i registret, och dÄ kan det bli registerpysslande av, men det tar vi sen..

BTW, nĂ„gra frĂ„gor nĂ€r du Ă€r dĂ€r 😄.

- StÀngs dina USB-grejer av nÀr du slÀcker datorn?

- Startar din dator alltid normalt utan lÄÄÄnga vÀntetider?

- Hurudana temperaturer har du?

- Hurudant ljudkort har du, firewire-ljudkort?

- Hurudant grafikkort har du?

Att sÄnt...

Postat
Har du en en enda USB1-grej inkopplad kommer hela systemet att köra pÄ USB1-nivÄ. Dra ut allt annat, och kolla om det fungerar bÀttre dÄ. Det kan ocksÄ vara att Windows har fört in USB1-nivÄn i registret, och dÄ kan det bli registerpysslande av, men det tar vi sen..

BTW, nĂ„gra frĂ„gor nĂ€r du Ă€r dĂ€r 😄.

- StÀngs dina USB-grejer av nÀr du slÀcker datorn?

- Startar din dator alltid normalt utan lÄÄÄnga vÀntetider?

- Hurudana temperaturer har du?

- Hurudant ljudkort har du, firewire-ljudkort?

- Hurudant grafikkort har du?

Att sÄnt...

Det Àr första gÄngen jag över huvud taget sÀtter i nÄgot i nÄgon av USB-portarna sÄ dÀr har jag inte sÄ mycket att prova med.

För att svara pÄ dina frÄgor:

-Om hÄrddisken stÀngs av vet jag inte. Skulle jag inte tro, den har ju egen strömbrytare. Som sagt Àr det ju den enda enheten som sitter i sÄ jag har ju inte sÄ mycket att jÀmföra med.

-Den startar ruggigt snabbt, inga vÀntetider dÀr inte.

-Temperaturerna Àr inte alls höga. Inget utöver det normala dÀr.

-Sitter ett PCI-kort i, Hammerfall DSP9652

-Grafikkortet kommer jag inte ihĂ„g vad det heter, men det Ă€r ett Asus-kort det med. Hade problem med ett annat mĂ€rke som kortslöt moderkortet med följden att det inte ville starta. Är ett PCI-E-kort i alla fall.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Du har nÄnslags XP? Och du har uppgraderat till senaste service packen?

Postat

Vet inte situationen...men min laptop har nÄgra 2.0 och nÄgra gamla usb portar.

Men kanske inte Àr lika vanligt pÄ stationÀra. Men prova att byta port om du inte gjort det redan.

Postat

Har bytt mellan lite olika och samma problem överallt. Ska prova att för första gÄngen sÀtta i eternetkabeln och uppdatera lite drivrutiner, Àven om det Àr en sp2-version av XP.

Hittade en forumtrÄd med en kille som hade samma problem och dÀr fanns en lösning. Försöker med den.

Postat
Har du installerat chipset-drivers (som finns med pÄ CD:n som fölljer med moderkortet), sÄ att Windows inte kör med nÄgon standard-driver för USB, som nÀstan fungerar ok...?

Som sagt, drivrutinerna gÄr inte att installera. FÄr bara höra att det inte behövs.

DĂ€remot sĂ„ har det löst sig. Kaaaan hĂ€nda att man hade glömt aktivera Fullspeeden i Bios.... 😳😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.