Jump to content
Annons

Sommarhiten nu på CD


Bengan (oregistrerad)

Röjer det?  

38 röster

  1. 1. Röjer det?

    • Japp. Som Faen!
      12
    • Joråserrusåatt.
      6
    • OK!
      5
    • Nja!
      3
    • Mer sprit!
      1


Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

Tjingeling!

Nu finns "Som Maräng" i CD-format. Kvista iväg till Bengan & Mattes websida och beställ om Du är intresserad! (eller skicka ett PM).

Varning för att websidan är lite dåligt uppdaterad dock. Äger just nu ingen fungerande dator.

35 SEK+ev porto är det som gäller och för säkerhets skull påpekas att det i den pengen absolut inte finns några vinstintressen.

Stort tack till fudge och babusjka för deras insatser med synth och körsång. Demoniqus skall även han ha creds för att hjälpt mig mycket med mixtrix och "fulmastering". Versionen på skivan är dock mastrad av Lave Lindholm.

Edit: Ändrade rätt mycket.

Redigerat av Bengan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Gott sväng! Gammal sjysst rock i tidig 90-talsstil!

Gillar låten. Produktionsmässigt så tycker jag att du/ni skall minska lite på disten, så blir det faktiskt mer tryck i den(edit: lite för mycket "knäckebrödsdist" nu). Inte minst på versen när du ligger och tuggar. Dessutom så kan kontrasten bli bättre emot refrängen om du minskar disten till lite mer naturlig overdrive!

Hit-potential! Bra jobbat!

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! Detta var faktiskt mycket bra! Inte Hit-varning... detta är en hit...

Men. Om jag ska klaga på nåt så tycker jag att solot var lite långt... Hade räckt med 8 takter istället för 16...

Trodde först att låten hette "sommaräng" men uppenbarligen så gör den ju inte det 😆

Men jag diggade det här. Sommarens stora hit 😳

Love.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart glad maräng-refräng!! 😄 Tror ni lyckats med precis vad ni eftersträvat... det luktar uppmuntrande sommarhit ända hit. 😉

Det enda jag vill ändra är att ta bort ett knaster/knäpp vid 03:10.. från gitarren tror jag.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väntat länge på nåt nytt från dig och den här var värd & vänta på!

Bästa Bengan-hiten hittills!!

Nåt att förbättra? Nä.

Ännu mera tryck i refrängsången kanske för att få till det där tvånget att bara sjunga med, men nä, fan jag sjunger ju med redan nu så det behövs inte.

Grattis, bara att distribuera (och lägg Just wanna be your friend som B-track på samma singel så e lyckan total) 😲 !

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är detta en hit. Grymt bra titel :-) 😲

Känner på mig att jag kommer gå och nynna denna refräng hela sommaren och hoppas på en riktig sommar för här i Köpenhamn hade vi hagel idag - i juni månad !?!?! Skandal!!!

Satt och plinkade på synthen till låten och en liten lead synth grej på refrängen hade varit fint. Hur som helst - dubbla tummar upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Rockfart: Cheers!

Andreas L: Tack! Det är nog bara att gilla läget på knäckegitarrerna är jag rädd. Det blir väl så när övervintrade rockpojkar går loss på sånt här 😄

Osiris: Tackar! Ang gitarrsolot hänvisar jag till svaret till Andreas 🙂

Hacke: Danke Schön! Är det övertonstjutet på slutet du menar? Även här måste jag hänvisa till ovanstående svar! 😉

Hammagrella: Nä, det läggs inte på egen platta. Det är en "Bengan&Matte-produktion" men det är ju kul att det gillas ändå!!!!

Fudge: U tell me. Mitt under mixeriet började det åska och hagla som fan här igår med. Mitt i alltihop dök datorn och jag var säker på att det var åska som ställt till det. Några filer skadades såpass att det fick spelas om när vädret lagt sig. Datorn går på knäna vid mix nu, men vill du göra en synthslinga så får du hemskt gärna.

Du har mao mail - skickat från VST, men det borde nå dig ändå....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sommaräng, hehe!

Trallvänlig, sälj den till mariann grammofon 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fudge: U tell me. Mitt under mixeriet började det åska och hagla som fan här igår med. Mitt i alltihop dök datorn och jag var säker på att det var åska som ställt till det. Några filer skadades såpass att det fick spelas om när vädret lagt sig. Datorn går på knäna vid mix nu, men vill du göra en synthslinga så får du hemskt gärna.

Du har mao mail - skickat från VST, men det borde nå dig ändå....

Yikes! Skandal! 😆

Jag kan prova göra en liten synthslinga. Blir kul att prova/leka.

Förresten - det kom inte mail från VST. Prova annars skicka ett PM härifrån.

Det funkar iallafall. Har lyssnat på er låt igen. Svänger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Ja jäklarns visst e det bra... Bra lir, bra ljudbild och bra arr... Men det låter fan ibland melodifestivalen om det... 😉 Not my cup of tea...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Andrew: Det är två rockerspojkar som lekt "G-son". Tror fan att det blir schlager 🙂.....får bara arr, lir och ljudbild godkänt är jag mer än nöjd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

NU ÄR FUDGEMANNEN MED OCH LEKER!

Japp. Ny version med synth-trixande i. Håll till godo på samma adress som innan!

Happy Hanukka och glad midsommar på er!

Redigerat av Bengan
Link to comment
Dela på andra sajter

hahahahaha...skrattar som besatt...faen vilket röj... sommar maräng har gessle döpt sitt nya spratt till...du var före va?

Det här känns lite ruffigt fräscht på något sätt...

vid lyssning i lurar behövs lite mer utrymme för sången i refrängen dock... gräv ett litet hål.. 😛

Lite add-on till låten som kanske skulle lyfta lite till, var en stereobred harmoni-kör typ ner en ters i refrängen samt lite ahhh-grejer i verserna?

det här var smäcken rakt på...gött bengan..

edit: hörde inte synten först... hörde den sen... 😎

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Demonen; Jappp....ett litet litet hål behövs nog, men jag är rätt nöjd med mix och sound i det stora hela. Datorn har börjat gå på knäna här så några pålägg blir det inte!

Va??? Skojar du med mig om Sommar Marängen? Var har du sett den infon??? Hela den här låten är ju en drift med hans jävla Mazarin och Gyllene Tiders "På en sten"....

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helgott. Men när det ändå låter såhär bra, så vill jag ha lite bättre sång då denna låter lite ansträngd då och då i versen. (Vi de höga tonerna) Hmm... men annars så låter det finemang.

Gott mos

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonen; Jappp....ett litet litet hål behövs nog, men jag är rätt nöjd med mix och sound i det stora hela. Datorn har börjat gå på knäna här så några pålägg blir det inte!

Va??? Skojar du med mig om Sommar Marängen? Var har du sett den infon??? Hela den här låten är ju en drift med hans jävla Mazarin och Gyllene Tiders "På en sten"....

Heter inte deras nya skiva det? eller om det är turnén dom döpt till Sommar Maräng tyckte det stod det på någon affisch...

Inga pålägg= inga pålägg.... det e du som bestämmer :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Finn fem fel heter väl deras skiva??? Skit samma....det finns en version till på nätet just nu.....Babusjka har förärat låten med körer på eget bevåg så det kommer bli rejält med kör på den slutgiltiga versionen anar jag...hennes insats är förövrigt jävligt bra!

http://babusjka.com/BENGAN/Som_marang_m_baboo_slask.mp3

Om det nu är så att jag måste mixa om....hur vill du att jag "gröper ur"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Viktor: Tackar tackar. Hoppas du inte slitit ut plattan än? :rolleyes:

Neko: Nja...det är väl nästan så att den går för lågt egentligen..så det blir ngt mellanting...tackar ändå!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Låten finns kvar till och med i morgon hos Telia. Därefter går mitt konto ned (byte till ny ISP (Bostream) på gång). Om man till äventyrs ändå vill lyssna senare på låtfan så finns den tillgänglig på www.musikupnorth.com (sök på Bengan).

Själv packar jag som bäst. Drar till Boston tiiiiiiiiidigt i morgon bitti och blir borta till mitten på juli. På torsdag är det konsert förresten. Madonna i ngn gympahall som heter "Worcester Stadium" eller ngt sånt. Kul med show!

Rock on friends!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten börjar låta klar, Bengan! MER Babusjka bara i slutmixen.

Den här trallar jag på helt oprovocerad varje dag, lysande!

håller med Hamma här,

SÅ JAG SKULLE BE ATT FÅ KLAGA (nånstans)

marängen snurrar runt om och om igen i huvudet 🙂

STIMA låten och kör CDpressarna heta !!!

ett förslag, växelvis sång med Babusjka ?

en nypa mer smaskiga syntljud?

*ojojoj* va bra 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...