Jump to content
Annons

Muse?


Recommended Posts

LÅTNAMN:låt

ARTIST/GRUPP: Björn Svensson (herr q)

GENRE:??

LÅTLÄNGD:4:42

KOMPOSITÖR:jag

PRODUCENT:jag

EV. MEDVERKANDE:jag

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 10.7 megabyte

STATUS: Skiss

HEhe... vad sägs om denna... klaga på allt ni hittar... och beröm gärna det som är värt att berömma...

l_t.mp3

Redigerat av Herr Q
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Javisst... så länge du inte snor den från mig :rolleyes: med tanke på stim pengar och så 😉 Men det är väll ingen risk...

Fan du var ju grym!! (fick precis ner låten)

Redigerat av Herr Q
Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst... så länge du inte snor den från mig :rolleyes: med tanke på stim pengar och så 😉 Men det är väll ingen risk...

Fan du var ju grym!! (fick precis ner låten)

Nä ja snor den inte 😄

Hade du nån text eller? Skulle kanske kunna skriva en egen om jag fick tid men det skulle ju gå mycket fortare om du redan hade en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahr ingen just nu... man vänta bara... kan ha en klar till imorron, men du kan gärna få spåna lite du med, det är bara trevligt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Men än så länge ganska fattig. Men det löser sig kanske när sången är lagd?

Jobbigt med det där jordningsbrummet. Fixar väl sig till nästa version. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Byt gärna ut reasontrummorna, de låter inte jättekul. Teasta att ladda ner gratis-studiokitet på http://www.naturalstudio.co.uk och använd det i stället, antingen kan du använda det med en sampler (Battery fungerar t.ex. bra) eller också kan du importera samplingar till redrum, även om du i så fall missar de olika lagren av samplingar. Det kommer i alla fall att låta bättre, enligt mig.

Låtmässigt tycker jag att det viktiga med Muse's låtar är deras melodier och framförallt sången, så jag kan inte kommentera förrän jag hört dem =) Lite dramatiskt flygelspel skulle passa bra, som i första låten på "Absolution"-plattan. Och även något tyngre parti med ordenligt distat sound.

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar för tippsen Joel B, jag har länge försökt att hitta ett substitut till reasons orginal samplingar men inte haft pengar till räckligt för att köpa ett ljudbibliotek eller så... men detta verkar ju lovande 😉

JAg har även lagt till lite fetare distade guror nu irefrängen för att lyfta kontrasterna mellan vers och refräng, men jag postar inte den förrän Phobos har fixat sången 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna suger verkligen! Sedan vet jag inte om jag gillade det där som kom in 1.46-2.02 (vet inte vad det kallas, men det var inte bra... fick märkliga vibbar till någon Tarantino film)

Men det är inte dumt, rätt enkelt. Kan bli väldigt bra om du hittar rätt sångare! Å DET vill jag gärna höra snarast!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kallas jätteplektrumrörelse över harmonisk mollskala :rolleyes: men jag tycker det blev lite ball 🙂 BTW är trummorna nu omlagda men jag postar inte förrän det färdiga resultatet är färdigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo fan det låter riktigt mycket Muse tyvärr. Speciellt 'Showbiz' skivan. Tillräckligt mycket för att man ska försöka hitta sin väg någon annanstans.

Och sen är ju låten på nåt sätt baserad på en sång som inte ens finns. Det är ju egentligen bara några ackord fram och tillbaka med ett jättejättebasic trumkomp på det.

Och jag har verkligen svårt att klassa sången som något man "lägger", som en knapp man slår på. Finns det ingen sång så finns det inte och jag kan ju inte säga att det blir bra om du "lägger" på sång för det beror ju på hur du gör den. Som låten är ju är det ju i princip bara ett trist komp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...