dubsmith (oregistrerad) Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 (redigerat) hej! nÀr man vill automata en "knob" pÄ ett vst instrument, sÄ kan man pÄ vissa vsti bara vÀlja instrumentet som bÄde input och output och sen bara trycka "rec" och dra lite i knappen man vill automata och sÄ vipps, sÄ har man en kurva OCH ett cc nummer i midispÄret. MEN ! denna helt perfekta funktion för att lÀtt kunna automata en "knob" funkar bara pÄ Pro 53 !!! dem menar vÀl inte allvar att man ska kolla i manualen efter cc nummren varenda gÄng man ska automata en "knob" ? SÄ varför har inte alla vsti denhÀr helt perfekta lösningen dÀr man bara trycker rec och drar lite i ratten man vill styra och sÄ har man cc nummret och kurvan i midispÄret, oj upprepning Himla mkt tack till den som ger mig ett hÀrligt svar!" hoppas jag har uttryckt mig korrekt nu, sÄ ni fattar vad jag snackar om hejhej! EDIT: Tydliggjorde rubrik /adm Redigerat 21 juni 2004 av Olsberg
dbd Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Vissa kassa VSTis kan du inte automatisera. Om du inte kan vrida pÄ rattar sÄ det skrivs till automationsspÄret, sÄ brukar du ÀndÄ kunna göra autmationer genom att rita kurvor i automationsspÄren för de olika parametrarna. Om du anvÀnder Cubase sÄ kan jag visa dig hur man gör.
dubsmith (oregistrerad) Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 tack för svaret dbd veteranen đ men jag tĂ€nkte mer pĂ„ automationen i midispĂ„ren, sĂ„ man fĂ„r den grafiska kurvan i midispĂ„ret. Det Ă€r sĂ„ mkt bĂ€ttre att redigera automation i midispĂ„ren. alltsĂ„ men drar i en knob och sĂ„ kommer kurvan fram i midispĂ„ret
Majken Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 VÀldigt fÄ VSTi stöder MIDI ut överhuvudtaget och detta Àr dÀrför att stödet för det i VST standarden tydligen skall vara sisÄdÀr. Men jag undrar varför du vill skicka MIDI meddelanden? Varför anvÀnder du inte det vanliga automationssystemet? /Majken
dubsmith (oregistrerad) Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 allright! vet inte om jag gör fel, men jag tycker det e fruktansvĂ€rt jobbigt och dĂ„ligt att jobba med automationsspĂ„ren dĂ€r man ska dra kurvor med den blĂ„ linjen. man ser knappt nĂ„t ,man mĂ„ste zooma som in i bomben, Tycker det Ă€r riktigt mkt bĂ€ttre att bygga kurvor och staplar i midispĂ„ret. men ok jag litar pĂ„ det du sĂ€ger, och fĂ„r vĂ€l vĂ€nja mig vet dem vanliga automationsspĂ„ren och dess fruktansvĂ€rda funktion đ visst ska man bara göra ett enkelt filtersvep kan man ju rita ut det, men nu gör jag anancerade (vet inte vad det heter) men om jag kör en bassline-loop kanske, sĂ„ anvĂ€nder jag mig av massa olika parametrar som jobbar alla samtidigt, och jag vill kunna ha lite precition, kunna kvantisera varje liten "knob"-rörelse in i minsta detalj. himla mkt tack för er respons iallafall đ haj!
dbd Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 vet inte om jag gör fel, men jag tycker det e fruktansvĂ€rt jobbigt och dĂ„ligt att jobba med automationsspĂ„ren dĂ€r man ska dra kurvor med den blĂ„ linjen. Life is hard đ Som Majken sade, det Ă€r vĂ€ldigt fĂ„ VSTis som stödjer MIDI out/MIDI in. btw bilden din Ă€r stenhĂ„rd ! Tack! Klippte ut den frĂ„n Dance Bitches Dance productions gruppfotografi!
Carl_B Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 đđđ ja e helt mĂ„llös!!! HAHAHA!!! dbd crew... licence to be ugly...
Chriskooh Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 vet inte om jag gör fel, men jag tycker det e fruktansvĂ€rt jobbigt och dĂ„ligt att jobba med automationsspĂ„ren dĂ€r man ska dra kurvor med den blĂ„ linjen. Life is hard đ Som Majken sade, det Ă€r vĂ€ldigt fĂ„ VSTis som stödjer MIDI out/MIDI in. btw bilden din Ă€r stenhĂ„rd ! Tack! Klippte ut den frĂ„n Dance Bitches Dance productions gruppfotografi! hhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa đđđđ
Majken Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 men om jag kör en bassline-loop kanske, sĂ„ anvĂ€nder jag mig av massa olika parametrar som jobbar alla samtidigt, och jag vill kunna ha lite precition, kunna kvantisera varje liten "knob"-rörelse in i minsta detalj. Aktivera snap funktionen, sĂ€tt den pĂ„ quantize vĂ€rdet. VĂ€lj sextondels trioler som kvantiseringsvĂ€rde. Dra ut automationskurva pĂ„ höjden, zooma in och vips sĂ„ sĂ€tter du ut punkterna i sextondels trioler. Kan det bli enklare? đ± /Majken
dubsmith (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Postat 23 juni 2004 majken jo visst , det e precis sÄ jag gör, det funkar, men det Àr riktigt mkt bÀttre automation-editering i sjÀlva midispÄret med cc controllers. Lika bra att börja vÀnja sig direkt. ok tack Àn en gÄng dudes!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.