Jump to content
Annons

dance mf


Recommended Posts

Tjaba!

Har langat ihop lite nytt crap. är ju som höres inte direkt klar, men tänkte det vore kul att få lite synpunkter idémässigt och så...😄

LÅTNAMN: Dance MF

ARTIST/GRUPP: killen med skorna

GENRE: DANS

LÅTLÄNGD: 2.36

KOMPOSITÖR: killen med skorna

PRODUCENT: killen med skorna

EV. MEDVERKANDE: killen med skorna

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3 mb

STATUS: Skiss

dance_mf_3.mp3

Redigerat av killen_med_skorna
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Killen med skorna", coolt namn!

Det här låter ju super. Tufft intro. Orginella ljud. Skönt fulsnyggt, får lite Audio Bullys-vibbar. Ofta när man gör såhär med samplingar blir det mest skit men du lyckas få till det bra tycker jag. En aning monotont i längden kanske. Nån sorts leadslinga kanske inte hade varit fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar så mycket mannen! har nämligen lyssnat runt på andras grejjer här, och förväntade mig en totalsågning:P (eftersom alla andras verk är mycket ballare, plus att jag är en riktig noob på cubase) Som du säger skulle en leadslinga kunna lyfta upp låten.. håller på att fiffla med det.

Tackar och bockar!

kommentera mera!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Fräckt. :rolleyes:

Men det ligger och kittlar rytmryckningarna lite väl länge... åtrår att det ska dra igång lite mer nånstans på vägen och tvångsskaka rumpan. Tror jag saknar tsst-tsst hihat och snabbare baseline i linje med existerande, typ... eller nåt. Nåt som studsar igång det lite mer.

Men rent minimalistiskt är det ju snyggt. Tycker bara den kan ha mer och ge än så. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Har lyssnat lite på dina alster och dom är bra kort sagt tycker inte det behövs några ändringar. Befriande gött att få höra lite äkta vara. Lägg gärna ut texterna på dina akustiska skulle vara skoj att få läsa dom.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...