Jump to content
Annons

Jag bjussar på en refill!


mornel

Recommended Posts

Halli hallå,

Fick häromdagen hem mitt gamla Bontempi Electric Chord Organ som har stått och dammat i mina föräldrars källare i ett par år och bestämde mig för att till slut göra slag i saken och sampla det. Och samplingarna blev förstås till en refill, som jag tänkte dela med mig av.

Såhär ser tingesten ut:

bontempi_eco.jpg

Den är ostämd och jävlig, och fläkten som driver den melodicaliknande ljudalstraren surrar och brusar så man blir alldeles galen. Jag fick ge en hundring för den på Skärholmens loppmarknad nådens år 2003. Kanske inte mitt livs bästa affär.

Svängde ihop en liten demolåt, den hittar ni HÄR (trummor från FSB). Ytterligare en demolåt, skapad av en hemlig musiker finns i refillen också.

Och refillen, var hittar ni den, måntro? Jo, hörrni, den hittar ni HÄR.

Leo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tackar & bockar!

Demolåten visar tecken på circuit bending 😄

Knepigt att circuit-benda en grej som består av en melodica och en fläkt 😄

Glitcharna är plockade ur FSB.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Jag menade "emulerade" bendings och grejsa digitalt när den väl kommit in i datorn. 😄

Aha, glitcharna var från FSB... Oki!

Testar den lite nu. Den funkar väldigt bra i en D&B-låt här. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, låter svin bra! Fick härliga vibbar om att börja göra musik liknande "kid a " plattan me radiohead.

keep on working........

Grym skiva! Den har inspirerat mig mycket. Men ingenting blir lika bra som Idioteque.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halli hallå,

Fick häromdagen hem mitt gamla Bontempi Electric Chord Organ som har stått och dammat i mina föräldrars källare i ett par år och bestämde mig för att till slut göra slag i saken och sampla det. Och samplingarna blev förstås till en refill, som jag tänkte dela med mig av.

Såhär ser tingesten ut:

bontempi_eco.jpg

Den är ostämd och jävlig, och fläkten som driver den melodicaliknande ljudalstraren surrar och brusar så man blir alldeles galen. Jag fick ge en hundring för den på Skärholmens loppmarknad nådens år 2003. Kanske inte mitt livs bästa affär.

Svängde ihop en liten demolåt, den hittar ni HÄR (trummor från FSB). Ytterligare en demolåt, skapad av en hemlig musiker finns i refillen också.

Och refillen, var hittar ni den, måntro? Jo, hörrni, den hittar ni HÄR.

Leo

haha najs..!! har en bontempi electric organ från tidigt 70tal, brun o söt! men fan har du lust o sälja din? jag gillar ljudet som fan!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Halli hallå,

Fick häromdagen hem mitt gamla Bontempi Electric Chord Organ som har stått och dammat i mina föräldrars källare i ett par år och bestämde mig för att till slut göra slag i saken och sampla det. Och samplingarna blev förstås till en refill, som jag tänkte dela med mig av.

Såhär ser tingesten ut:

bontempi_eco.jpg

Den är ostämd och jävlig, och fläkten som driver den melodicaliknande ljudalstraren surrar och brusar så man blir alldeles galen. Jag fick ge en hundring för den på Skärholmens loppmarknad nådens år 2003. Kanske inte mitt livs bästa affär.

Svängde ihop en liten demolåt, den hittar ni HÄR (trummor från FSB). Ytterligare en demolåt, skapad av en hemlig musiker finns i refillen också.

Och refillen, var hittar ni den, måntro? Jo, hörrni, den hittar ni HÄR.

Leo

haha najs..!! har en bontempi electric organ från tidigt 70tal, brun o söt! men fan har du lust o sälja din? jag gillar ljudet som fan!!

Jag är inte helt övertygad om att jag vill sälja den, jag äger den inte helt själv (vi är två om den), men PM:a mig så kan vi ta det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...