Jump to content
Annons

Nytt Metal jam


Recommended Posts

LÅTNAMN: Mad drums (Arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP: Christofer H. Axelsson

GENRE: Metal (vet ej villken typ)

LÅTLÄNGD: 3:30

KOMPOSITÖR: Christofer H. Axelsson

PRODUCENT: Christofer H. Axelsson

EV. MEDVERKANDE: Christofer H. Axelsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 941 MB

STATUS: Skiss

Kan man få lite konstruktiv kretik om mixningen?

(Jag vet att de är otakt i början) 🙂

Mad_drumms3_192kbps_.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dra ner på disten, den snor all attack och ton ur gitarren nu. Låt dessutom en bas stå för de djupaste tonerna och skär bort dessa från gitarrerna med ett högpassfilter.

Link to comment
Dela på andra sajter

toiletbrush deluxe (oregistrerad)

kan nog minska lite bas i basen också,

kan nog faktiskt skära hårt i de låga frekvenserna på alla instrument

det är ett helvtsesmuller i låten.

och dubbla gitarren (spela samma sak 2 ggr) o pannorera ut dom för lite stereobredd

Link to comment
Dela på andra sajter

toiletbrush deluxe (oregistrerad)
tänk då på att inte panorera för hårt, för då blir det lite av hål i mittenfeeling!

eller så spelar du in 3 gitarrer och centrerar den tredje 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för tipsen 🙁

toiletbrush: De är dubbla gitarrer (100% panorering)

IDF: ok, jag få sitta ner och testa lite

Btw: De är ingen bas på den här låten, allt basljud är från gitarrerna och kaggarna, jag drog upp basljudet på kaggarna för att kompensera för att de inte är nån basgitarr i låten

Link to comment
Dela på andra sajter

tänk då på att inte panorera för hårt, för då blir det lite av hål i mittenfeeling!

eller så spelar du in 3 gitarrer och centrerar den tredje 😎

Bra förslag, får väl fixa de på nästa 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bättre än tidigare, men i mina öron är det fortfarande ett enda stort muller, om du inte tar illa upp. Att det inte är alltför kreativa riff hjälper nog till, tror jag också. Känns också som gitarrerna tar upp för mycket plats från trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses! Här var det fullt ös!.. 😆

Man hör ju att du är en hejare på gitarr..men ta fram tonen mer. ..

Som det är nu så tar disten över och ligger i genom hela låten vilket gör att det blir jämntjockt! En mer variation skulle nog göra en hel del..alltså på med dist på väl utvalda ställen i låten kan bli nice!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att detta försöks efterliknas gamla burzum, gamla mayhem, o alla gamla bm band från nittiotalets norge. först, tycker jag att det låter jädrans skumt med slö 2takt på trummorna, o sen getingriff på guran. näe, jag gillar det inte. sorry, men det är för grötigt o för tjatigt. visst att "jesu toed" med burzum är typ 8 min med samma riff, men han gör det bra. no offense, men me no like!

over and out

edit: värm på ljudet mer. lyssna gamla burzum!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att detta försöks efterliknas gamla burzum, gamla mayhem, o alla gamla bm band från nittiotalets norge. först, tycker jag att det låter jädrans skumt med slö 2takt på trummorna, o sen getingriff på guran. näe, jag gillar det inte. sorry, men det är för grötigt o för tjatigt. visst att "jesu toed" med burzum är typ 8 min med samma riff, men han gör det bra. no offense, men me no like!

over and out

edit: värm på ljudet mer. lyssna gamla burzum!

ok, jag uppskattar din ärlighet.

Jag har aldrig hört burzum och jag hara bara hört en låt med mayhem :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att detta försöks efterliknas gamla burzum, gamla mayhem, o alla gamla bm band från nittiotalets norge. först, tycker jag att det låter jädrans skumt med slö 2takt på trummorna, o sen getingriff på guran. näe, jag gillar det inte. sorry, men det är för grötigt o för tjatigt. visst att "jesu toed" med burzum är typ 8 min med samma riff, men han gör det bra. no offense, men me no like!

over and out

edit: värm på ljudet mer. lyssna gamla burzum!

ok, jag uppskattar din ärlighet.

Jag har aldrig hört burzum och jag hara bara hört en låt med mayhem 😆

puh..!! trodde du skulle ta det aspersonligt..😆 tur det.. näe men grejja på så tror jag det kan bli bra!

kolla upp det. det är värt ett skivköp! har du hört pyttens ljud, i den norska klassiska studion Grieghallens Lydstudio? det är alla klassiska bm band som spelat in där! diggade den musiken när jag var yngre o diggar fortfarande ljudet! som tidigare nämndes, det är värt att kolla upp!!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
jag antar att detta försöks efterliknas gamla burzum, gamla mayhem, o alla gamla bm band från nittiotalets norge. först, tycker jag att det låter jädrans skumt med slö 2takt på trummorna, o sen getingriff på guran. näe, jag gillar det inte. sorry, men det är för grötigt o för tjatigt. visst att "jesu toed" med burzum är typ 8 min med samma riff, men han gör det bra. no offense, men me no like!

over and out

edit: värm på ljudet mer. lyssna gamla burzum!

ok, jag uppskattar din ärlighet.

Jag har aldrig hört burzum och jag hara bara hört en låt med mayhem 😲

puh..!! trodde du skulle ta det aspersonligt..😮 tur det.. näe men grejja på så tror jag det kan bli bra!

kolla upp det. det är värt ett skivköp! har du hört pyttens ljud, i den norska klassiska studion Grieghallens Lydstudio? det är alla klassiska bm band som spelat in där! diggade den musiken när jag var yngre o diggar fortfarande ljudet! som tidigare nämndes, det är värt att kolla upp!!

:rolleyes:

Jo jag får göra de.

De är lungt, jag satt bara och lekte och testade lite grejer i mixningen dessutom så var de inget personangrepp 😮

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten och har väll samma inställning till den som de andra.

Men jag är nyfiken på hur du har burit dig åt när du har spelat in.

Gitarrerna är oerhört getingaktiga och burkiga. Som det låter så använder du dig inte av någon kabinettsimulering. Eller ett riktigt kabinett. Jag kan ha fel men det är så det låter.

Jag hade exakt samma bekymmer när jag spelade in för några år sedan. Jag linade en gitarr topp rätt in i ljudkortet, och då fick jag detta getingljud. Men sedan köpte jag mig en POD och använde mig av högtalarlådesimuleringen. En grym skillnad!

Det måste ju naturligt vis inte vara en POD, det duger ju naturligt vis med andra grejor med. Eller varför inte ett VST.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten och har väll samma inställning till den som de andra.

Men jag är nyfiken på hur du har burit dig åt när du har spelat in.

Gitarrerna är oerhört getingaktiga och burkiga. Som det låter så använder du dig inte av någon kabinettsimulering. Eller ett riktigt kabinett. Jag kan ha fel men det är så det låter.

Jag hade exakt samma bekymmer när jag spelade in för några år sedan. Jag linade en gitarr topp rätt in i ljudkortet, och då fick jag detta getingljud. Men sedan köpte jag mig en POD och använde mig av högtalarlådesimuleringen. En grym skillnad!

Det måste ju naturligt vis inte vara en POD, det duger ju naturligt vis med andra grejor med. Eller varför inte ett VST.

Lycka till!

Har hört en hel del om POD men aldrig testat en.

De enda jag körde var en dist in i ljudkortet, men jag tror de hadde blivit bättre ljud om jag hadde använt min ZOOM 606:a

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten och har väll samma inställning till den som de andra.

Men jag är nyfiken på hur du har burit dig åt när du har spelat in.

Gitarrerna är oerhört getingaktiga och burkiga. Som det låter så använder du dig inte av någon kabinettsimulering. Eller ett riktigt kabinett. Jag kan ha fel men det är så det låter.

Jag hade exakt samma bekymmer när jag spelade in för några år sedan. Jag linade en gitarr topp rätt in i ljudkortet, och då fick jag detta getingljud. Men sedan köpte jag mig en POD och använde mig av högtalarlådesimuleringen. En grym skillnad!

Det måste ju naturligt vis inte vara en POD, det duger ju naturligt vis med andra grejor med. Eller varför inte ett VST.

Lycka till!

Har hört en hel del om POD men aldrig testat en.

De enda jag körde var en dist in i ljudkortet, men jag tror de hadde blivit bättre ljud om jag hadde använt min ZOOM 606:a

zoom pedalerna låter överlag inge vidare o lajna rakt in. skaffa ngt ordentligt med högtalarsimulering!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten och har väll samma inställning till den som de andra.

Men jag är nyfiken på hur du har burit dig åt när du har spelat in.

Gitarrerna är oerhört getingaktiga och burkiga. Som det låter så använder du dig inte av någon kabinettsimulering. Eller ett riktigt kabinett. Jag kan ha fel men det är så det låter.

Jag hade exakt samma bekymmer när jag spelade in för några år sedan. Jag linade en gitarr topp rätt in i ljudkortet, och då fick jag detta getingljud. Men sedan köpte jag mig en POD och använde mig av högtalarlådesimuleringen. En grym skillnad!

Det måste ju naturligt vis inte vara en POD, det duger ju naturligt vis med andra grejor med. Eller varför inte ett VST.

Lycka till!

Har hört en hel del om POD men aldrig testat en.

De enda jag körde var en dist in i ljudkortet, men jag tror de hadde blivit bättre ljud om jag hadde använt min ZOOM 606:a

zoom pedalerna låter överlag inge vidare o lajna rakt in. skaffa ngt ordentligt med högtalarsimulering!!

Som vad? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja tipsa om en Vox Tonelab. Har en själv och är mycket nöjd med den!

bra! dom låter najs som fan..en polare spela in en hel platta med en tonelab in i datorn. låter snuskbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja tipsa om en Vox Tonelab. Har en själv och är mycket nöjd med den!

bra! dom låter najs som fan..en polare spela in en hel platta med en tonelab in i datorn. låter snuskbra!

Jag slår hellre gärna ett slag för dess rival, Boss GT-8, som låter grymt bra och som har otroligt många valmöjligheter. Ett test finns i något gammalt nummer av Studio också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja tipsa om en Vox Tonelab. Har en själv och är mycket nöjd med den!

bra! dom låter najs som fan..en polare spela in en hel platta med en tonelab in i datorn. låter snuskbra!

Jag slår hellre gärna ett slag för dess rival, Boss GT-8, som låter grymt bra och som har otroligt många valmöjligheter. Ett test finns i något gammalt nummer av Studio också.

jo, iofs har en gt3a själv, men den känns lite begränsad. spelade på en väns gt8 för inte så länge sen, o man kan verkligen ställa in allt.. det ä gött..både tonelab o gt8an låter bra, o är roliga att ratta!

simpsons!! 😄 --->

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv köpte jag en POD 2.0 i USA, förbannat bra ljud i den 🙂 Billigt blev det $199, tror priset är sänkt i Sverge också nu ... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

sänk botten o toppen, dra upp mer mellanregister o mindre dist! skaffa riktigt bra mickar til gitarren! btw vad lirar du på för gitarr där? har för mig att jag sett en bild på dig med typ warlock eller dylikt.. va e de?

allt handlar om o pilla sig fram!!

edit: la till dendelen om mickarna!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

sänk botten o toppen, dra upp mer mellanregister o mindre dist! skaffa riktigt bra mickar til gitarren! btw vad lirar du på för gitarr där? har för mig att jag sett en bild på dig med typ warlock eller dylikt.. va e de?

allt handlar om o pilla sig fram!!

edit: la till dendelen om mickarna!

Jag använder en Warlock på denna inspelning

Förövrigt har jag en Concord Strata, en Stagg Flying-V och en Jackson Warrier (eller hur de stavas) 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

warrior..😳

ok..hur mycket payade du för bcrichen? jag tycker inte att bcrich överlag låter bra. en schysst metal gura är ju (va ja gillar då😆 ) helt enkelt gibson les paul. spelade in en metalplatta med ngra polare till mig för många år sen och då körde leadgitarristen på en goldtop. lät snuskbra genom hans anläggning!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...