The Frail Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Denna trÄd har sÀkert varit uppe i en snarlik variant men eftersom jag Àr helt ny pÄ det hÀr med laptop/externa ljudkort osv hoppas jag pÄ lite hjÀlp och Äsikter. Jag ska köpa ljudkort till min nya Macbook (2,0 ghz, 2 mb ram) och funderar pÄ tre olika: M-Audio FW 410 Terratec Phase x24 FW Presonus Firebox Mestadels kommer jag att utgÄ ifrÄn Reason i datorn men kommer ocksÄ att lÀgga ett och annat audiospÄr i Cubase, bara en eller tvÄ kanaler samtidigt. NÄgon som vet vilka av ovanstÄende kort som fungerar bra till de nya macarna med intelprocessorer? Vilket ska man vÀlja? Det verkar för mig ganska likvÀrdiga, men man kan vÀl knappast bara gÄ pÄ utseende? Tips eller Äsikter? Tack pÄ förhand
Pluffo Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 men man kan vĂ€l knappast bara gĂ„ pĂ„ utseende? Underskatta inte det estetiska vĂ€rdet pĂ„ din studio. För övrigt skulle jag inte rekomendera en M-box đ Jag tror nog att alla de ljudkort som du rĂ€knar upp skulle fungera bra.
onid Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Ăr du ute efter riktigt lĂ„g latency och bra preamps ska du ta dig en titt pĂ„ nya Motu Ultralite! Otroligt bra kort. Det var en enorm skillnad mellan Motu och M-audio korten. Framför allt sĂ„ gĂ„r Mbox fetbort!!
Pluffo Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Jag börjar fundera pĂ„ om Linus kanske var ironisk đ
anders lund Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Jag börjar fundera pĂ„ om Linus kanske var ironisk đ± Antar att han Ă€r det. Sitter sjĂ€lv en aning missnöjd med en m-box. 4000kr betalade jag för möget, ska försöka sĂ€lja, men vem vill ha det? ingen antagligen..
Linus Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Jag börjar fundera pĂ„ om Linus kanske var ironisk đ± Jag visste vĂ€l att du skulle vakna till liv! Motu, RME eller M-Audio Jag Ă€r lite skeptisk till Terratec pĂ„ Mac faktiskt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.