Jump to content
Annons

Klassiskt medley


Recommended Posts

LÅTNAMN: The Suite Of A Century

ARTIST/GRUPP: Robin och Joakim

GENRE: Neoklassisk metal?

LÅTLÄNGD: 8:28

KOMPOSITÖR: Robin och Robin

PRODUCENT: Robin och Joakim

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 7,75 Mb

STATUS: demo?

Hoppas detta inte är emot några regler eller så, i sånna fall är det bara att stänga ner detta.

Detta är iaf ett klassiskt medley mellan:

Vivaldi – Sommaren

Vivaldi – Vintern

Mozart – Rondo alla Turca

Pachelbel – Canon i D-Dur

Säg vad ni tycker om arrangemanget och ljudet osv! 😛

http://www.sm3k.se/cp/The%20Suite%20Of%20A%20Century.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
😕

*Tackar och bockar*

(föresten, dragit ihop någon ny låt ännu? 😕)

Tyvärr... Men jag har planer på ett medley med tv-spelsmusik. Gamla godingar.

Ni är fan bäst på forumet tycker jag. Det mesta ni gör passar min smak till 100%. Fortsätt så! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😛

*Tackar och bockar*

(föresten, dragit ihop någon ny låt ännu? 😉)

Tyvärr... Men jag har planer på ett medley med tv-spelsmusik. Gamla godingar.

Ni är fan bäst på forumet tycker jag. Det mesta ni gör passar min smak till 100%. Fortsätt så! 🙂

Tackar som fasen!!

Vi har precis gjort klar våran demoskiva där vi har flera låtar!

Vi har även en hemsida, "http://chaotic-prophets.webb.se". Där finns alla låtar för nerladdning + lite annat. Besök gärna

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar som fasen!!

Vi har precis gjort klar våran demoskiva där vi har flera låtar!

Vi har även en hemsida, "http://chaotic-prophets.webb.se". Där finns alla låtar för nerladdning + lite annat. Besök gärna

Japp, men att tänka på är att det är ett projektarbete i skolan så det är mycket varierad musik på den sidan... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket

Hoppas inte det känns allt för överdrivet med en massa solon i typ 8 1/2 minuter. Det kan ju bli för mycket ibland. Men, eftersom dessa stycken är väldigt melodiska (tycker vi i alla fall) så kan det kanske kompensera det tekniska en aning och framföra musiken mer.

//Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju vara grymt inspirerande för låtskriveriet att göra sådana här pot-purris. Det är inte riktiga guror va? Rädd för å fråga, men vissa bändningar lät lite konstigaa, och plektrumsoundet för exakt likadant... pinsamt om jag har fel. Men kompet är riktigt va? Eller är dte bara vissa prylar som är synth-guror?

Tycker att arret var kul, bra att återanvända gamla mästare. Kika in lite Purcell också, han har en hel del prylar som det är roliga melodier att spela på el-gitarr. Dessutom har de en "air" av folkmusik. Som medley är det ju rätt ok erat stycke, ni borde ha försökt få ihop styckena mer och kanske använda de olika delarna som en vanlig låt... jag menar en del från vivaldi som refräng, en från pachelbel osv. Kul initiativ

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr, men detta får bli tummen ned. Det var kul när the Nice gjorde sina exsesser på 60-talet. Men underbarnet Keith Emerson kunde ju bjuda på lite extra.

Det fixar inte ni. sorry :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det är inte riktiga guror va? Rädd för å fråga, men vissa bändningar lät lite konstigaa, och plektrumsoundet för exakt likadant... pinsamt om jag har fel. Men kompet är riktigt va? Eller är dte bara vissa prylar som är synth-guror?

Hehe, det är inte fakegitarrer. Alla sologitarrer är inspelat med riktiga gitarrer och kompet är riktigt.

Jao, man skulle fått tag på en riktig trummis som kunde lägga alla trummor! Lite tråkigt med trum-maskin.

Och kanske skulle man fått med lite beethoven också! 😆

Kul att vissa gillar det, alla kan ju inte göra det. 😛

Redigerat av Aresius
Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att plektrumsoundet är för exakt likadant kan vara för att det ligger harpsichord samtidigt. Kanske inte skulle ha haft det men nu ligger det där i alla fall.

//Joakim

Kanske kan panorera det lite annorlunda, för man förstår ju att ni vill ha det dubbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Anledningen till att plektrumsoundet är för exakt likadant kan vara för att det ligger harpsichord samtidigt. Kanske inte skulle ha haft det men nu ligger det där i alla fall.

//Joakim

Kanske kan panorera det lite annorlunda, för man förstår ju att ni vill ha det dubbat.

Ja, kanske vi ska prova det!

( Föresten, kollade in filmerna på din hemsida. Riktigt bra. 😕 )

Redigerat av Aresius
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...