Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter här med ett projekt där jag ska importera massa filer, hela 72 st. Jag ska inte använda alla men behöver få in alla först 🙂

När jag förösker inportera protesterar Logic genom att säga:

"You have selected 72 files. There are not enough audio tracks in the mixer to complete this operation. Pleas select less than 39 files or creat moe audio mixer tracks"

Jag har testat att gå in under preferences och ökat antal kanaler som man kan använda. Men ingenting händer. Jag antar att det är något i mixern man ska göra. Men jag hittar inte vart.

Annons
Mindjive (oregistrerad)
Postat

förmodligen ligger ditt projekt på mer än de 39 kanalerna du har "uppe för tillfället" och då måste du skapa flera som den kan lägga upp dina inspelningar på.

Det görs ganska så enkelt.

Först det du gjorde genom att gå in i preferences och dra upp antalet audiokanaler under core audio drivers.

Men sen kommer vi till grej nummer två som du har då funderingar över och det är att du måste skapa fler kanaler som faktiskt ligger i Arrangefönstret och audiomixern.

Detta kan göras på två sätt men det som är mest effektivt kan jag tänka mig är att i arrangefönstret uppe till vänster. Finns det en meny som heter "track". Den går du in på och väljer "create multiple tracks". Då kommer det upp en ruta o så skriver du in så många spår som du behöver.

enklare 72-39 = 33 spår till

PANG! så kommer dom ha poppat upp och då borde det gå bättre. Lägg märke till att dom har dykt upp i Audiomixern också och så får du sortera in dom bland dom andra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.