Jump to content
Annons

Planktron - In Lust We Trustor


Recommended Posts

* LÅTNAMN: In Lust We Trustor

* ARTIST/GRUPP: Planktron

* GENRE: Bitpop, typ?

* LÅTLÄNGD: 3:45

* KOMPOSITÖR: Planktron Musicdata song writing team

* PRODUCENT: Planktron Musicdata production team

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5,2mb

* STATUS: Nästan färdig

* LÅTLÄNK: In Lust We Trustor

Tänkte att det kunde vara roligt att få lite feedback från er på en ny Planktronlåt, mitt och min gode vän

Tors "bitpop"-projekt. Har tidigare inte lagt upp något med detta projekt på forumet men fått fin feedback på bland annat vår VM-låt See You in Germany när den nämnts i förbifarten i andra trådar så det känns som att det är dags att se vad ni har att säga om något innan arrangemang och mixning är helspikade.

(En länk till vår websida där fler Planktronlåtar kan laddas ner hittar ni i min signatur)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, alldeles för "blött" för att räknas som bitpop tror jag. Vilket nog är bra för renodlad bitpop gets old fast.

Men detta var fint, i mitt tycke hade ni gärna fått skippa trancebiten helt. Och slänga på lite sång, känns lite väl "kompigt" nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den lite mörkare melodislingan känns som att den ligger lite för långt bak, men det kan vara på grund av mina högtalare... annars tycker jag att det är skitbra!

Ska nog tipsa några kompisar som arrangerar klubbkvällar med den här typen av musik, om ni gillar att spela live alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog tipsa några kompisar som arrangerar klubbkvällar med den här typen av musik, om ni gillar att spela live alltså.

Kul! Vi älskar att spela live. Du kan hälsa dina kompisar att vi bjuder videoprojektioner och octapad-trummis 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog tipsa några kompisar som arrangerar klubbkvällar med den här typen av musik, om ni gillar att spela live alltså.

På Balsta musikslott möjligtvis?

Njae, det finns ju ett gäng som arrangerar liknande kvällar där också (har min studio/replokal där själv), men jag har ingen större kontakt med dem. Vi snackar det nya innestället Fisk & Fest. 🙂

Balsta är ju eskilstunas stolthet, en av de grejer som gör att man inte vill flytta härifrån riktigt än. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog tipsa några kompisar som arrangerar klubbkvällar med den här typen av musik, om ni gillar att spela live alltså.

På Balsta musikslott möjligtvis?

Njae, det finns ju ett gäng som arrangerar liknande kvällar där också (har min studio/replokal där själv), men jag har ingen större kontakt med dem. Vi snackar det nya innestället Fisk & Fest. 🙂

Balsta är ju eskilstunas stolthet, en av de grejer som gör att man inte vill flytta härifrån riktigt än. 🙂

Haha okej, spelade nämligen där för en månad sen typ på en kväll "med den här typen av musik", så jag tänkte... Typ... eftersom du är från etuna. Osv. Hade varit lite lustigt. Uhm. Äh. Glöm det.

Link to comment
Dela på andra sajter

All musik jag har hör från dig är alltid väldigt clean, komplett och säker, på nåt sätt. Du gör inga misstag, och det är inga större skillnader från en Leo-låt till en annan. Sånt kan ju ibland vara ointressant i längden. Har också hört likadana samplingar\ljud i olika låtar du har gjort, och sånt kan ju vara lite trist ibland...

Jag vill ha variation. Och ja, jag har hört dina andra planktronlåtar också, men kan inte skillja på dom.

Jag kanske är den enda som tycker så, men den uppfattningen har jag fått.

Vill inte låta negativ. 🙂

För övrigt var låten bra, som vanligt. 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjong! Dricker rödtjut och billigt dansk öl i kväll.. Vilket innebär att mina öron inte riktigt räcker till... Detta betyder i sin tur att jag är tvungen att remastra låten en aning för att mina öron ska vakna till så att jag kan höra vad som spelas.. Mm..

Gillar denna bit-pop. Ja.. Fast den var lite platt i ljudbilden.. 🙂

Min lyssningsremaster hittas för övrigt på http://dorotea.tv/robban/musik/in_lust_we_trustor_rm1.mp3 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt!

Har ju tjuvlyssnat lite på era andra grejer på myspace också, och det är samma goa känsla i det här också... 🙂

Lite sång på det här skulle ju va finfint, men det funkar ju även såhär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuvligt happy låt!

Som tidgare påpekat så saknas sång tycker jag.

Prodden är snygg, men mixen tycker jag inte sitter 100. Frekvensmässigt låter det bra, men nivåerna borde ses över lite tycker jag.

på med sång så kommer det bli hur grymt som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prodden är snygg, men mixen tycker jag inte sitter 100. Frekvensmässigt låter det bra, men nivåerna borde ses över lite tycker jag.

Något särskilt du tycker ligger alldeles galet i nivå?

Kul att du gillar den, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prodden är snygg, men mixen tycker jag inte sitter 100. Frekvensmässigt låter det bra, men nivåerna borde ses över lite tycker jag.

Något särskilt du tycker ligger alldeles galet i nivå?

Kul att du gillar den, tack!

Jag tycker att trummpaketet skulle kunna lyftas fram lite mer,

och synthen i början känns lite väl hög i jämförelse till kicken när den kommer in

Link to comment
Dela på andra sajter

Prodden är snygg, men mixen tycker jag inte sitter 100. Frekvensmässigt låter det bra, men nivåerna borde ses över lite tycker jag.

Något särskilt du tycker ligger alldeles galet i nivå?

Kul att du gillar den, tack!

Jag tycker att trummpaketet skulle kunna lyftas fram lite mer,

och synthen i början känns lite väl hög i jämförelse till kicken när den kommer in

Det är ju för att vi fejdar in trummorna 😉

Ska se över volymen på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt synthljud i början. Skönt intro.

Lite glad trans nästan jue! 😲

Nu blire blippigare å blippigare. snyggt. trummorna fadar in. Jorå! dehär duger väl! INte min typ av musik men de låter bra gjort! 🙂

LÅter som din trance mornel fast med mkt mer blippblopp synthar.

Själv skulle jag lagt lite bliblop-trummor på den och inte trance trummor.

BRa låt annars 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...