Jump to content
Annons

KVALET MELODIFESTIVALEN

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det är på torsdag dags för Kvalet till Melodifestivalen.

Tänkte vi här i denna tråd kunde ventilera lite åsikter kring bidragen där.

Har ni redan sett förhandsprogrammen på TV där bidragen presenteras eller hört dem på Nätet, så kan ni börja redan nu innan kvaltävlingen börjat.

😉

:musik

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nu har de tagit bort fullängsversionerna där på webbsidan, men smakprov finns kvar. Jag har mina favoriter med utgångspunkt från dessa smakprov, då jag "slarvat" med att inte höra alla hela versioner på tv.

Favvos är Ryssland, Irland, Holland, Makedonien, Armenien ...tror jag det var...

Postat

HÄR hittar du låtarna på den officiella ESC-siten, så att du kan fortsätta provlyssna. 😱

De jag tycker kan vara värda att komma långt upp, är Albanien, Bosnien/Herzegovina, Estland, Grekland, Irland, Israel och Ryssland.

Sverige vete 17. Någonstans i mitten av resultatlistan är väl ganska rättvist. En kass låt med en överspänd artist... 😏

Postat

Den sämsta är iaf Englands bidrag.

Inte nog med att barnkörer redan låter förjävligt.. dom slänger in en med brittisk accent.

Postat

Absolut! Den måste komma bland de sista om det finns någon rättvisa... 😆

Vitryssland var ingen höjdare heller - och Finlands elände ger jag inte mycket för.

Island var ju också riktigt usel - med en tjej som har samma hemska framtoning som "Grynet" och en fullkomligt usel låt. Det finns många andra som förtjänar jumboplats, som Ukraina, Spanien, Turkiet, Lithauen etc - men det är ju jobbigt att skriva om alla... 🙂

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Tack för länken, Claes. Ska in och kolla där som hastigast nu igen inatt.

Ojojoj! När ni är inne på kassa bidrag, jag tror att Kroatiens bidrag kan vara en av de sämsta låtar jag nånsin hört. Även Litauen var riktigt usel.

Annars håller det en rätt god klass. Tror Sverige och Finland kan hamna bland de 10 första i finalen. Om de klarar kvalet.

Synd att det inte står nånstans VILKA som måste kvala...

🙁

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat

Ok. Nu har jag lyssnat lite mer. Tror Belgien blir skitfarliga!!! Kan se den framför mig vinna faktiskt...

🙁

Postat

En polare till mig har skrivit belgiens bidrag! Själv så gillar jag inte låten direkt. Men jag hoppas ju naturligvis att den vinner. Killen har slitit hårt för att lyckas! Och han är värd att vinna. För övrigt är killen en jävligt bra låtskrivare.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det var inga dåliga grejer! Ja, det hörs direkt att den låtskrivaren är duktig. Belgien var inte dumma alls.

Jag gillar även Cyperns bidrag kom jag på. Inte bara dekolletaget. Hrrmm...

Fasen vad detta blev svårt nu då!!

Spanien också...

🙁🙁😠

Sammanfattningsvis: Ryssland, Irland, Belgien, Cypern, Makedonien, Spanien, Holland, Finland, Sverige, Armenien.

Dessa tio?

Men 25 till hotar.

Litauen och Kroatien är sämst.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Hur kan Grekland vara favorit, som jag nu både läst och hört?? Den går mig ganska spårlöst förbi. En låt som känns som ett plagiat helt och hållet, med en blek Bonnie Tyler-kopia och en mycket märklig text. Iofs kan jag förstå om den hade vunnit 82 eller nåt, nu känns det som sagt som ett plagiat.

Vi får väl se. Undrar vilka som är med i kvalet av de 37. Jobbar torsdag kväll, lär missa 45 minuter av programmet. Och då har väl kvallåtarna hunnit spelas?

🙁

Postat

Jag vete fan vilken som är bäst! Jag fastnade DIREKT för Estlands låt. Men blev direkt pisstrött på låten vid andra lyssningen. Däremot så gillar jag basbryten i dom två sista refrängerna. Sen så var det en del riktiga stolpskott till bidrag. Skrattade mest. Snygga texter en del har. Lät riktigt skit. Och man undrar ju hur Irlands bidrag kan ha en så töntig text. Det är ju ändå ett engelsktalande land. Lät vidrigt sliskigt. Aja, skit samma. Ska bli kul å sitta i soffan å tro att man är bättre, med ett par öl. 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.