Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag undrar hur mycket billigaste Pro tools HDsystemet kostar. Vi sÀger att jag skulle skaffa det billigaste Pro tools HDsystemt Àr det dÄ bara att spela in som det Àr? eller mÄste jag ha nÄgot mer? Som typ en digital micförstÀrkare eller ingÄr det? Och rÀcker en P4 2.5Ghz med 1Gb i ram och Windows XP Proffessional med service pack1.

Annons
Postat

Ett PT HD Àr uppdelat i olika delar. Du har Core Systems som Àr ett PCI kort med massa DSP prossesorer som gör att du kan köra programet utan att belasta datorn. Detta Àr grunden och det mÄste du ha. Det billigast ligger i USA pÄ $7,995 och med det kan du köra 96 kanaler totalt dock bara spela in 32 samtidigt.

Sedan behöver man ochsÄ in och ut gÄngar och för det fÄr man köpa till nÄgot av interfacen det billigaste liggar pÄ $1,995 och har 16 i/o. Detta har dock inga micpreampar sÄ det mÄste du ha sjÀlv i nÄgon form. Vill du ha midi ut och in sÄ Àr det $600 till. SÄ allt som allt ladar kalaset pÄ ca 10600 dollar vilket brukar motsvara ca 100000 kr eftersom allt Àr sÄ dyrt hÀr.

Det finns dock en massa gammla versioner av liknande system som det gÄr att fÄ tag i billigare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.