Jump to content
Annons

powerpop/punkrock. åsikter uppskattas


Recommended Posts

* LÅTNAMN: blablabla... ingen aning än så länge

* ARTIST/GRUPP: court 98

* GENRE: powerpop/punkrock

* LÅTLÄNGD: 4.55

* KOMPOSITÖR: court

* PRODUCENT: Steffo

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.65 mb

* STATUS: färdig demo än så länge med risk för diverse omtagningar

* LÅTLÄNK:

stycket

Hejsan folk. Jag (vi i gruppen) funderar lite på om låten kanske håller i sig eller om det blir för långtradigt med samma sorts tempo eller dämpdämpdämp stil genom allt?

Bör det livas upp på någet sätt?

Även ljudet klurar vi lite på nu.

Baskaggen framkommer kanske inte som den bör. hur hör ni den? Bör vi skära fram den lite? Det är oeniga åsikter om detta ska ni veta.

Är gurorna för tunna, bör vi dubba dem eller rent av byta ljud på dem för att få dem mera fylliga om det är det som krävs?

Ingen större energi är lagd på låten då vi spelade in den, utan den är eg tänkt att fungera som ett vanlig demo (6 låtar totalt) som man ska kunna skicka runt till spelställen för att ragga lite gig och så. Dock av egenintresse är det roligare med bättra ljudbild även om det nu inte kommer att gynna oss någet avsevärt med tanke på vilka mål vi hade tidigare innan inspelningen.

Tack för alla eventull kommentarer eller vad det nu må vara. Tveka inte att fläska på med åsikterna. allt är positivt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,ljudmässigt låter det helt okej tycker jag,förutom att baskaggen,precis som du säger,inte kommer fram(kanske ska tillägga att jag inte är så pålitlig på den punkten eftersom jag sitter med ett par ganska dåliga hörlurar,så jag får väl mer kommentera helhetsintrycket än små detaljer som frekvenser och sånt),sån här musik ska väl låta så här,eller?Det låter dock väldigt oengagerat,det låter inte som om ni svettas eller som om era fingrar blöder eller som om ni brinner för det här.Kanske det är så att ni vill att det ska låta städat,då är ni på rätt spår,men eftersom det stod powerpop/punkrock som genre-beskrivning så hade jag kanske förväntat mig lite mer punkrock..eller lite punkrock överhuvudtaget,asså förlåt,men jag kan bara inte höra punkrocken i det hela.Måste erkänna att jag inte alls är något stort fan av sån här musik,så egentligen borde jag väl inte skriva här,då det väl inte direkt är så konstruktiv kritik jag kommer med,sorry guys,fortsätt spela det ni känner för och skit i mig :rolleyes: ..fan skulle inte sagt nåt,klockan är för mycket..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för komentaren. Vi lider av någet sorts konstigt fenomen. i replokalen så gungar vi i takt och jag tyckte jag såg lite blod rinna ut ur förstärkaren här en dag :rolleyes: Men det låter lite laid back, helt klart. Vet dock inte varför, saknas lite närhet av någet slag. eller nått.

Ja just den här låten kanske inte var just så mkt punkrock, det har du rätt i.

Jajjert

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...