mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 (redigerat) God dag! 🙂 Sitter ensam på min kammare och filar. Kom då att tänka på att det här skulle man kunna göra tillsammans istället. Det skulle ju bli ännu roligare då. Skapa musik menar jag. Det där med att man måste ha en ide till en låt tycker jag är överskattat. Jag tror att om vi bestämmer oss för att göra en låt, spelar in/samplar lite trummor eller en bas och lägger ut embryot till allmän beskådan, kanske någon nappar. Någon kanske till och med tar mod till sig och lägger på något, vad som helst. En gitarr, lite sång eller vad man nu tycker man är bra på. Returnerar till mig eller skapar en hemsida (detta kan jag inte alls) där alla kan ladda ned, förändra och lyssna. Själv kör jag Ableton Live. Men det går ju bra med vad som helst, om man bara kör med wav-filer. Är någon intresserad? Är det någon som vågar? Mitt måtto är att göra så som August Strindberg 😎 (den förste punkaren) när han målade: måla utav bara helvete – dvs. göra sånt man inte kan, men bara måste. Nedan finns en länk till några låtar som kommit till på liknande sätt. Nu vill vi utöka det virtuella bandet med de som vill och orkar. Calle C http://www.demomusic.nu/index.php?page=ban...d%20Incompetent Redigerat 4 maj 2006 av mjaco0
slaptap Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Delar din inställning till samarbete. Tyvärr kan jag inte ladda ner några låtar från din länk... 😄
mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Jag kollade sajten och det verkar som om servern ligger nere. Jag skall se om jag lyckas lägga upp något på studios forum.
mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Så ja Nu finns den på: mr vice president Carl C
mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 (redigerat) Det finns några till på: Arne Cadello Fan Club 🤪 Redigerat 4 maj 2006 av mjaco0
Spoon Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Tja om du vill ha någon som rappar några verser..... Kör typ bara politiska texter Fridens 🤪
mjaco0 (oregistrerad) Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Det hade varit kul med rap. Du får va hur politisk som du vill, bara du inte har bruna byxor, snedlugg och liten fånig mustasch. 😱 Jag tror vi gör såhär: 1. Jag börjar med att lägga ut en länk där Ni kan finna trummor och bas och vilka ackord refräng, vers och stick består av. 2. Sen får vem som lägga till något och skicka sitt spår til mig. 3. Jag sammanställer och lägger ut en ny länk med alla filer som kommit in. 4. Nu kan Ni som vill ladda ned alla filerna mixa/redigera alstret. Vi får se hur det går. 😄
Spoon Postat 6 maj 2006 Postat 6 maj 2006 Ha ha, har inget hår på huvvudet nästan, skallen håller på att tränga igenom mitt hår. Ok ska lyssna på lite låtar, finns säkert någon som passar att rappa till Peace 🥰
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.