Jump to content
Annons

TRUE TAPE!? Hittar inte


Duende

Recommended Posts

Howdy hallå å Hej

Jag kör SX 2.2 och enligt handbok (basic cubase) så skall man under Device menyn kunna ställa in lite "analogt" sound med en grunka som heter True Tape.

Problemet är att jag inte hittar den. Det finns inte någon True Tape inställning i mitt program. Märkligt va? :rolleyes:

Henrik el vino rojo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
😠 vet inte omdet e detta du menar men i preferences går man ner till VST och väljer under Auto Monitoring:TapeMachine Style!!!!

Nej det är nåt helt annat!

Tapemachine är hur du vill styra din "bandare" i detta fallet Cubase och True Tape var till för att ge en analog ljudkaraktärskänsla som numera är ersatt med Magneto.

Har aldrig använt Magneto så jag vet inte hur bra den är men tror inte att det är så många som använder den längre eftersom jag aldrig hör det snackas om den i samma utsträckning som det gjordes med Truetape.

Annars finns ju PSP Vintage Warmer (men den kostar ju en slant) som är en av de populäraste på marknaden (o förmodligen en av de bästa)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...