Jump to content
Annons

Between


Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Bra låt. Lyssnade på metal förr. Inte lika mycket nuförtiden. Påminner om lite gamla metallica. Tänk om ngn laddar ned låten och lägger sång på den och sen lägger upp an igen. Skulle du bli ledsen då? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det beror ju på hur sången låter.  😉

Fel svar. Fel svar!!!! Där tappade du alla Chris Cornell-pipor med taskigt självförtroende 😉 ! (inte jag dock 😄 )

Låten då? Tajt, grymt tajt! Trummisen måste ha senap i häcken och strykjärn som inläggssulor! Låten påminner lite om den där låten i "Wild at heart".

Nicholas Cage stannar bilen på landsvägen när låten spelas på radion, och hans brud säger "Snake, they are playing our song!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel svar. Fel svar!!!! Där tappade du alla Chris Cornell-pipor med taskigt självförtroende  ! (inte jag dock  )

Hmmm, jag tänkte aldrig så långt. Kanske får slå honom en signal!

Låten påminner lite om den där låten i "Wild at heart".

Nicholas Cage stannar bilen på landsvägen när låten spelas på radion, och hans brud säger "Snake, they are playing our song!"

Har nog missat den här biten av filmhistorien. Får kolla upp det där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just ja! Är det en riktig trummis eller drumkits from hell. Bli inte förolämpad du kanske helt enkelt är en jävligt tajt trummis. 😉 Tajt as a tiger...

Är det förresten ngn som finner det svårt att rocka loss i lägenheten. har studion i sovrummet i lägenheten (frugan tjatar, men finns inget annat ställe att ha det på). Jag har en hög med rock låtar och grunge, industri m.m. Har inte vågat lägga riktigt skitig sångröst på dessa med hänsyn till grannarna. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Bra programmerad trummis 😉

Jag är metal hela jag och lyssnar på det mesta.

För tillfället gillar jag Killswitch engages senaste platta.

Grymt bra skiva.

Nu ska jag inte jämföra detta med dem.

Du har några goa riff men detta håller inte hela vägen.

Därför att det saknas något som ska likna en bra refräng.

Det känns lite som att någon har haft en del riff på hyllan och satt ihop dem bara för att bli av med dem.

Gärna något som bryter av manglet.

Du är absolut på rätt väg när solot kommer in.

Gitarrsoundet fick gärna ha lite mer spets i ljudet.

Den låter liksom lite för långt in i högtalaren.

Lyssna på Killswitch skivan så förstår du vad jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAA,,,!!!

Fan va gött med lite ös..!

Får lite gammal metallica feeling...allt e snyggt...bra arrat...*Lyssnar igen*...jajjemen... mums..

lite kritik:

Hade gärna fått vara ännu tyngre ljudbild.. mer bas på gitarrer och framförallt kicken...

annars snyggt mixat.

4 huvudskakande beduinmunkar får du av mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaoovlllarrr..vad det går.. lustgas i humbuckermickarna i 320 typ.. nästan hela 80- 90 talets heavymetalscen passerade i mina högtalare..med 5 sekunders mellanrum

Tycker dock att övre mellanregister och diskant är lite underrepresenterade..alternativt lite för mycket krut runt 200 - 400 hz

annars är det inga kommentarer

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla kommentarer! Känns fint med positiv respons!

Är det en riktig trummis eller drumkits from hell.

Det är definitivt Drumkit from Hell Superior (eller Drumkids from Hell som min flickvän kallar det efter att ha sett kartongen). Jag använder Sonorkitet, med Toontracks egna presets. Har tyvärr inte möjlighet o spela in riktiga trummor här i lägenheten, dessutom blir det dyrt med en massa trummickar o ett fetto ljudkort därtill. Sen finns det ju en bekvämlightets faktor med i bilden.

Bli inte förolämpad du kanske helt enkelt är en jävligt tajt trummis.

Nejdå, ingen fara. Det hade blivit många tagningar om jag skulle spika det där i verkligheten!

Du har några goa riff men detta håller inte hela vägen.

Därför att det saknas något som ska likna en bra refräng.

Det känns lite som att någon har haft en del riff på hyllan och satt ihop dem bara för att bli av med dem.

Gärna något som bryter av manglet.

Jag har funderat lite på det här faktiskt. Jag håller på o dema ett gäng låtar från en grupp jag hoppade in i för några år sen, bandet splittrades o ingen har brytt sig mer. När jag köpte min studio så fick jag för mig att försöka göra det som aldrig blev gjort, varav detta alster är en av låtarna.

Just denna låten låter som du säger, en riff på riff låt. Det finns exempelvis ett antal olika riff innan själva versen börjar. Versen är inte helt oväntat det här manglet (precis samma som Annihilator kör i nån låt), refrängen är halvtempogrejjen som kommer precis efter versen o den kan ärligt talat kännas lite klen. Jag tycker riffen på slutet känns lite ur funktion, låten försvinner ut i nåt annat. Får se vad jag hittar på med den i slutändan.

Ska kolla upp Killswitch!

Fan va gött med lite ös..!

Ja, det är skönt när det rör på sig!

Hade gärna fått vara ännu tyngre ljudbild.. mer bas på gitarrer och framförallt kicken... annars snyggt mixat.

Hjälp, vet inte riktigt hur jag skulle kunna få till det. Det enda jag har gjort i o för sig är att spela in två gitarrer, en vänster o en höger, genom en POD XT med Spinal Puppet preseten. Har inte testat o dubba dessa. Jag har inte pillat alls på gitarrljudet. Svårt som fan o mixa metal, särskilt typen som för det mesta är en enda ljudmatta. Tack för tipsen!

Jaoovlllarrr..vad det går.. lustgas i humbuckermickarna i 320 typ.. nästan hela 80- 90 talets heavymetalscen passerade i mina högtalare..med 5 sekunders mellanrum

🙂

Tycker dock att övre mellanregister och diskant är lite underrepresenterade..alternativt lite för mycket krut runt 200 - 400 hz

Ja, det här med Eq är ju en värld för sig själv som jag hittills hållt mig borta ifrån. Ska försöka sätta mig in i den eftersom den onekligen är ovärderlig om man vill få fram nåt välljudande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten påminner lite om den där låten i "Wild at heart".

Nicholas Cage stannar bilen på landsvägen när låten spelas på radion, och hans brud säger "Snake, they are playing our song!"

Har nog missat den här biten av filmhistorien. Får kolla upp det där!

Låten heter "Slaughterhouse" och bandet POWERMAD - smaka bara på det. Du kommer att älska det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten heter "Slaughterhouse" och bandet POWERMAD - smaka bara på det. Du kommer att älska det!

Coolt! Jag tror faktiskt att Powermad har ett riff som går exakt som versriffet i Between (o Annihilator oxå). Jag hade glömt vad dom hette o kom inte på det!

Powermad låten med det riffet var med i MTV at the Movies förr i tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...