Jump to content
Annons

Delta 1010

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Undrar om det är nån annan som haft problem med utgångarna på mitt funkar alla utom fyrans utgång. I Delta mixern händer det ju heller inget när man drar i reglarna eller mutar oxå rätt konstigt? Överlag så verkar den ganska rörig eller så begriper jag mig inte på hur det är tänkt att den ska funka (för det verkar det inte göra). Kör Win XP PC logic 5.2 med drivarna som kom med kortet, har testat med dom nya (som oxå funkar med Pro tools M powered) men då blev det mysko. Ganska ny ominstallation inget mer än Logic inkl. pluggar och brännarprogram. Optimerad med musicxp.net tips allt onödigt avstängt i setupen utom USB.

Är det nått fel på kortet nån som vet?

Tyckte oxå det var lite väl klen in signal först när jag fick det men enligt Luthman så beror det på ett större dynamiskt omfång än vad mitt gamla kort hade så köp nya preampar var deras råd? Oxå besynnerligt ett större dynamsikt omfång borde ju innebära även neråt tycker man ju? Nåväl det har jag ju gnällt om tidigare så det är väl som det är med det men alla in och utgångar ska väl för guds skull funka kostar ju fan över fyra tusen spänn.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Annons
Postat

1010 kan vara lite knepigt innan man kommer igång och fattar hur man skall använda det,går att utnyttja åt olika håll,själv kör jag med frånkopplad internmixer och enbart routar signalen in/ut via mitt mixerbord,du har ju monitorfunktioner etc som kan strula till det,bäst är att läsa manualen ordentligt-det är ett mycket bra ljudkort du har!

Postat

OK tack har oxå varit för att kolla M-audios hemsida och tips och sånt där men inget svar. En utgång måste vara sönder i alla fall nästan heldöd och för mig vore det bättre om det gick att bara ladda drivisarna till hårdvaran utan mixern och enbart köra på Logis mixer. Det blir lite kaka på kaka med båda och Logic mixern är även i gamla PC versionen mycket kompetent. Sen verkar det som sagt att det är nått knas här Delta mixern uppför sig märkligt.

Göran

• 2 veckor senare...
Postat

Är det verkligen ingen som har haft strul med Delta kortet verkar vara otur att jag är den första, typiskt nåväl så är det väl då. Köpte först ett Terratech 88 nånting funkade inte alls så jag tänkte ok fan då får jag väl lägga på en tusing och köpa bra grejor då. Ja det återstår att se om det var bättre (kanske ett måndagsex det var tydligen struligt att få fram dom i julas så dom kanske stressade fram prylarna på fabriken?) har snackat med Börsen och dom med Luthman får se om det måste bytas ut. Fan det var inte så dumt det gamla Guillemot Pro Isis kortet synd att dom inte fixade drivisar till Win XP.

• 3 veckor senare...
Postat

Nytt strul med ljudkortet och ett jäkligt märkligt sånt. En polare och jag satt och jammade lite och lyssnade i lurar han på piano via pluggin jag på gura via pluggin. Gick hur bra som helst sen rätt vad det va så började det tjuta jävlar i det. Fortsatte till vi stängde av pluggarna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.