Jump to content
Annons

Ny hardtrance!


Recommended Posts

LÅTNAMN: Untitled

ARTIST/GRUPP: Cloudsurfer

GENRE: Hardtrance/Uk Hardhouse

LÅTLÄNGD: 5.57

KOMPOSITÖR: Cloudsurfer

PRODUCENT: Cloudsurfer

EV. MEDVERKANDE: N/A

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.58mb

STATUS: Hyfsat klar demo.

Tja då var det dags igen! En liten Hardtrance/hardhouse låt med ganska bra tyck i men jag har inte mastrat den så mycket så ni får ha lite överseende med det 😏 jag vet att vissa fx har använst lite väl mycket men jag tyckte det vart bäst så, och som vanligt är jag öppen för all slags kritik både positiv ovh negativ annars lär man ju sig inte 😠 Tack på förhand!

Cloud___hardtrance_tillf_lligt_vocal_demo_1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok lyssnar.. kul att sån här musik dyker upp..

Jag var själv stort fan av hardhouse runt 2001, innan jag tröttnade på det 😠

Ganska cool låt men du når inte ändra fram. I början är det väldigt torrt ljud, du behöver fläska på mer där.. jag vet inte exakt vad.. kanske eq, compressor.. nån bakgrundseffekt.. Sen tycker jag inte bassline stämmer med leadsen.. tror du ska stämma ner basen några tonsteg? 😏 lite mer variation hade inte skadat heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Denna skulle må bättre med lite mer punch, så se till att mastra den på ett bra sätt! 😠

Tänker förstås mest på trummorna.

Sen är de basen som jag också stör mig på. Den stämmer inte med syntslingan!

Annars låter det bra, om inte lite för hård för min smak. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen än så länge! Jag har altid svårt med att fylla ut det hela känns det som, blir liksom ja torrt som ni säger...Heh och basen ja, jag är inget fenomen på att känna igen sånt men jag ska göra ett försök att fixa till det hela

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

yo man 😉

upptäckte inte denna tråden förrän nu 😛

Låter väldigt torrt i början men det fixar du lätt genom att leka lite med effekter/SFX, första slingan som kommer in är riktigt cool men du måste jobba ihop ett bättre intro till basen testa även att leka lite med decay (förläng/forkorta) fixar du till det så kommer nog slingan att låta mycket fetare 😛

Gillar dina vocals som fan och mycket annat i låten,

men om du vill ha till den där riktigt professionella touchen får du nog leka ett par timmar till 😛

skitbra jobb cloudish ser fram som fan till dina framtida projekt

peace

Robin

Redigerat av NormaN BeatZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...