Jump to content
Annons

Falk goes ambient


Falk

Recommended Posts

Så har jag gått ut ur mitt ide..som många andra nord-bor..o börjat bejaka drivkraften-Skapa. Har av ide-perioden gått över till mer ambient musik..ett område jag håller på att lära känna..skuller vara roligt med kommentarer på vad som är bra resp. mindre bra! Har lagt på röst..men tycker själv inte det passar..ta bort helt eller förvränga!? Mycket tacksam för kreativa förslag!

LÅTNAMN: Data-ambient

ARTIST/GRUPP: Falk

GENRE: Nja..

LÅTLÄNGD: 4.10

KOMPOSITÖR: Falk

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 3,8 mb

STATUS: Skiss

😉

Jag kommer nu även att åter börja lyssna på er andras bidrag till det Forumet!? :rolleyes:

Dataambient.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter trippat...

Tycker kanske att leaden maler på lite för länge (och är lite för påträngande ljudmässigt). Låten skulle behöva andas lite. Coola glidningar annars.

Tycker definitivt att du ska ha röst, men kanske en mer sångbetonad sådan.

Några ackordbyten skulle lyfta stycket. Och några minimalistiska partier.

Alright, kör hårt, lycka till i utforskandet av ambient-området. Ser fram emot fler alster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påträngande lead, helt klart! Heslt vill jag inte ha nån speciell melodi, eller nåt leadljd i ambient musik. Jag vill bara ha en stor dos snygga harmonier och ljud.

Rösten gillar jag inte. Visst, det skulle passa med röst till detta, men den rösten du har nu gillar jag inte. nån viskande kvinna skulle passa mycket bättre!

Annars skönt! Men som sagt, låten behöver andas lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog med Danabacken om den här. Ambient musik är för mig mer harmonier och miljöliknande ljud. Kanske nån lite truddilutt, men väldigt sparsamt. Och rösten är för mig bara ett ohörbart mummel som gör att jag vill höja ljudet till max för att höra vad som sägs....så antingen fram med den eller bort....

Men fortsätt att testa dig fram. Lyssnar gärna på mer. Personligen tycker jag det alltid lika kul att testa nya saker/områden! 😄🙂

//Micke...

Ps. Kul att se dig ur ditt ide. Undrade nästan vart du blivit av! 😄

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

MJInc - Tack för att du lyssnade! Fler harmonier..nja..jag fastnade till sist för att försöka hitta ett repetitvt insomnings/relax-stämningsgivande ljud, om du förstår vad jag menar 😆 ..o ang rösten så skall den bort..min iaf..kanske du kan lägga på en sövande vocoderröst!? Under min ide-period har jag jobbat..o jobbat..o sen sovit..egen företagare är ingen frihet!?

Danabacken - Tack för att du lyssnade! Delar din uppfattning om rösten..andas låten mer i en stor dos av harmonier och ljud!?..intressant..skall göra en variation på det här o använda lite av mina gamla samplade ljud..

Jarnis - Tack för att du lyssnade! En mer sångbetonad röst..tack för kaffet!..minimalism är inte min grej..Å du..vad menar du med att det låter trippat!?

Med varma hälsningar

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

..o ang rösten så skall den bort..min iaf..kanske du kan lägga på en sövande vocoderröst!?
Tror inte min vocoderröst är så värst sövande, ska nog till en mer hypnotisk Bengt Magnusson stämma för det! 😠
Under min ide-period har jag jobbat..o jobbat..o sen sovit..egen företagare är ingen frihet!?

Trodde egen företagsamhet var det fria livet jämfört med oss 7-16 knegare! 😉😳

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...