Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Tjenare!

Skulle va tacksam om hjälp med detta tydligen vanliga problem. Har skaffat ett ett nytt ljudkort M-Audio Firewire 410 och får knaster när jag spelar in. Har tagit bort Sp 2 i Xp:n, checkat de flesta inställningar, tagit bort drivrutiner för ljudkortet och installerat dem igen och har dessutom sett över vilken IRQ den använder. Den är nu ensam på PCI 5 tror jag .( Ifall det är den som är IEEE 1394 Host Controller?)

SÅ vad näst? Kan liksom inte hitta på fler sätt att åtgärda problemet just nu..

Använder Cubase Sx3

Känner nån till fler sätt man skulle kunna bli av med knastret på ..?

😄

Edited by Max4rock
Annons
Guest oloan808
Posted

Vad har du för dator? Har själv haft mycket problem med knaster med mitt firepod ljudkort. Vissa datorer är sämre (fungerar inte alls) med externaljudkort, bärbara datorer är inte att rekomendera såvida det inte är av märket Frost. Går kortet via firewire?

Posted (edited)

Min dator har en Intel Pentium 2,8 ghz processor, 1 giga rams arbetsminne, burken ihopplockad av en polare. Om de uppgifterna kan vara till nån nytta.. Kortet går via Firewire som sagt.

Edited by Max4rock