Jump to content
Annons

Får ej igång Cubase


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

icebomb (oregistrerad)

Är det nån här som vet vad det e för fel när jag får detta felmeddelande "No protection device connected."???

Det kommer upp när jag försöker öppna upp Cubase.. don´t know anything...

E helt o hållet nybörjare på Cubase o har lite erfarenhet av andra musikprogram 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du anslutit usb-nyckeln till en usb-hub. Alltså inte direkt till datorn så vill jag minnas att det i vissa fall kan vara så att den får för lite ström. Något som leder till att datorn helt enkelt inte hittar igen den.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)

Uuuuuj... F*n... Har bla bla bla bla bla bla blaaa..... antar att det inte går att lösa..

Jaja.. så går det när man e snål.. *s*

Redigerat av icebomb
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Om du anslutit usb-nyckeln till en usb-hub. Alltså inte direkt till datorn så vill jag minnas att det i vissa fall kan vara så att den får för lite ström. Något som leder till att datorn helt enkelt inte hittar igen den.

/Majken

Och kör man Mac uppstår problem om man sätter USB nyckeln i tangentbordets USB port.

Den skall sitta på Macen.

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Ja det är bättre att betala för sig, det finns ju enklare varianter av cubase som inte kostar skjortan. Sen kan du ju uppgradera när du lärt dig mer.

Mmm... jo nog e det så.. 🤪

Får väl traska ner till affären då o köpa mig riktiga grejer.. behöver ändå ett par hörlurar oxå.. *ler*

Har två andra program som jag använt men alla säger att cubase e så bra så jag tänkte testa det innan.. men det gick bara en gång sen låste den sig..

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)

Thanks.. 🤪

Men nu fattade jag hur jag skulle göra.. jag ska ju köra testversionen *ler*

Jag försökte tydligen öppna den riktiga versionen.. Ack så pantad man e ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
om du inte hade varit tjej så hade du fått rejält med cyberspö vid det här laget.

Det e det som e jämställdhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
om du inte hade varit tjej så hade du fått rejält med cyberspö vid det här laget

men va f*n... vad har jag gjort nu då??? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

om du inte hade varit tjej så hade du fått rejält med cyberspö vid det här laget

men va f*n... vad har jag gjort nu då??? 😱

Det ses bara som lite "ofint" att prata om piratkopierade program här... Och de som råkar göra det brukar få lite skäll.

Att i stort sett alla olagligen laddat ned musikprogram i början av sina "karriärer" har man visst glömt bort... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
QUOTE (icebomb @ 19 April 2006, 17:14)

QUOTE 

om du inte hade varit tjej så hade du fått rejält med cyberspö vid det här laget

men va f*n... vad har jag gjort nu då??? 

Det ses bara som lite "ofint" att prata om piratkopierade program här... Och de som råkar göra det brukar få lite skäll.

Att i stort sett alla olagligen laddat ned musikprogram i början av sina "karriärer" har man visst glömt bort... 

Men åhhh... jaja.. antar att alla e väldigt strikta på det här när det gäller sådana saker.. Men sen då.. Kör alla på laglig hastighet oxå eller? eller e det inte lika viktigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men åhhh... jaja.. antar att alla e väldigt strikta på det här när det gäller sådana saker.. Men sen då.. Kör alla på laglig hastighet oxå eller? eller e det inte lika viktigt!

de flesta använder piratkopierade program lite hit och dit. jag har inget emot att du gör det.

däremot så brukar det bli liv om någon ung kille dyker upp och frågar något som antyder att programmet är kopierat. därför är det kul att se hur mycket vänligare tonen är när en tjej kommer och gör samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
de flesta använder piratkopierade program lite hit och dit. jag har inget emot att du gör det.

däremot så brukar det bli liv om någon ung kille dyker upp och frågar något som antyder att programmet är kopierat. därför är det kul att se hur mycket vänligare tonen är när en tjej kommer och gör samma sak.

Jag e ingen snyltare egentligen.. men det e mycket pengar att lägga ut för saker som man inte vet nånting om..

När jag har hittat det "rätta" programet för mig så blir det the real thing som gäller *s*

jaja.. nog om det! Men jag brukar ta hem all musik oxå.. hehehe.. skoja bara! Det skulle jag ALDRIG göra.. tss*

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Din paralell till hastighet var ju faktiskt ganska så fyndig. Kasta första stenen osv.

Ja.. precis.. man undrar ju vad skillnaden e.... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jag kör "testversioner" av all programvara jag köper. Så är det bara. Vem fan kan testa nånting på en demo som pumpar volymen up/ner med 3 sekunders mellanrum. Så "testversioner" it is. Sen köper man eller raderar man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...