Jump to content
Annons

Inyi - Closeroom


Arete

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Closeroom

* ARTIST/GRUPP: Inyi

* GENRE: trummabas-ambient?

* LÅTLÄNGD: 4:14

* ALLT: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK:Inyi - Closeroom

Tar väl en svängom med ett möjligt nytt alias. Passar aliaset Inyi till sån här musik? :-)

Och är låten nåt att hänga i julgranen?

Och på en sidonot, vad är det här för genre egentligen? Electronica/IDM känns som på tok för breda genrer för att beskriva musik... En kille beskrev det här som trummabas-ambient, kanske vore en passande genre (ja jag vet, egentligen ska man inte hålla så noga på genrer, men jag börjar bli trött på att kalla allt för electronica ;-) ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som vanligt tycker jag att dina låtar funkar bra för mig även om det inte är min genre direkt...men jag tycker du har en känsla för ljuden och det du gör....väldigt målande musik i mina öron....

good craftmanship

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Intressant sound. Har nog aldrig hört nåt riktigt i den här stilen så jag får hålla med om att det är ett bra ljudmusikaliskt hantverk. Kul med "cell-ambiensen" mot slutet.

Skulle jag vilja ha nåt annorlunda så kanske det skulle vara lite breda grejer och kanske några skumma bakgrundsljud i början och mot mitten. Skulle skapa som en resa liksom tillsammans med musiken...tänk dig lite skumma gamla filmljud nånstans...smuts, lite skrap och klonk. Småhemliga ljud helt enkelt... :rolleyes: Nånting som skapar ett intresse och gör att man hela tiden vill lyssna vidare. Nåja, jag vet inte om jag får fram det jag menar men du kanske förstår idén.

Annars ett "coolt mörkt stycke elektronisk porrmusik" :rolleyes:🙂

Kör hårt!

ps..blir bättre o bättre...ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jäkligt intressant men det måste till nån dramatik i trumsoundet låter nästan som ett hiphop beat. Helheten soundmässigt håller liksom inte ihop man vill ha det där stora breda och samtidigt djupa soundet. Men jag gillar det så missförstå mig inte påt igen bara.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar hjärtligast för lyssningar och den konstruktiva kritiken :-)

@karl: Tack å bock

@petepizza: Jag är personligen inte så sugen på att lägga in "effektljud" från filmner/liknande, det känns som ett slentrianmässigt sätt att fylla upp ljudbilden. Däremot funderar jag på att bygga på med "spökljud", slingor som ligger långt bak i ljudbilden men som smyger sig fram nån gång ibland. Kanske twista till någon slinga litegrann också, bara för att ge låten en liten knuff framåt :-)

@burning sven: Jag byggde till upp hela låten på att använda just en enda trumloop på en takt genom hela, så jag vet inte... kanske kan fixa lite dramatik i det på nåt sätt ändå, men vi får se. Som jag skrev till pete, jag ska trixa mer med den här :-)

Nu får den ligga i en månad och vila tills jag kommer tillbaka till datorn :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...