Jump to content
Annons

Inyi - Sentra


Arete

Mysfaktor:  

10 röster

  1. 1. Mysfaktor:

    • 1 - Lika mysigt som en kaktus i analen.
      1
    • 2 - Finns väl en liten mysfaktor, men mest tråkigt
      3
    • 3 - Okej grej, inget speciellt men inte dåligt
      3
    • 4 - Rätt mysig, inte fullpoäng men klara kvalitéer
      2
    • 5 - Övermysigt underbart, jag flyter iväg på vågorna
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Sentra

* ARTIST/GRUPP: Inyi

* GENRE: myselectronica

* LÅTLÄNGD: 6:34

* ALLT: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 8mb

* STATUS: Färdig hoppas jag

* LÅTLÄNK:

Ny länk finns nedanför

Suttit och pulat med den här låten. Just nu mest intresserad av att veta hur mixen sitter samt om den sista delen fungerar eller om jag ska lägga in något mer element där? Och självklart alla andra åsikter ni må ha :-) Det är ett stycke mysig electronica, lite smäktande pads och mjuka melodier.

EDIT: Trixat lite med mixen (enapas mixtrix är goda mixtrix :-D ):

Sentra 2.7

Lite "modulationstrix" på cymbalen också.

Jag känner mig klar med den, får jag vara det? :-)

Redigerat av Arete
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)

Mixen sitter nog som du vill ha den, skulle jag tro.

Tycker trummorna är lite för stela.

Kanske nån loop i bakgrunden kunde hjälpa till att mjuka upp kompet?

/Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker trummorna är riktigt dåliga. Platta och stela. Inte bra, och funkar inge vidare till låten. Syntljuden jag hör i bakgrunden kan funka, men trummorna pajjar allt!

Nä, om jag var du skulle ja slänga dom, och prova med lite mer lätta luftiga perkussioner som skuttar lite lätt, eller inga alls.

Bort med trummorna!!

//Daniel Ärlig

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok ok... Nu har jag bytt ut kaggen och filat en liten gnutta på dom andra trummorna. Fast jag vill ha en rätt maskinell och "ful" känsla på dom, så lite stela ska dom allt vara :-)

Jo jag förstod nästan det. Har lyssnat igenom den andra versionen nu och tycker det är bättre. Lyssnar för övrigt mycket på den här typen av electronica och anser att du gort ett bra jobb. Vill höra mer

MVH

Adde

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låten är skitskön. Får lite boards of canada vibbar samtidigt som man får lite analord vibbar av leaden! Gillar hur du pillar på velocityn @ trummorna. Kanske skulle vara skönt ifall du testade att lägga på reverb på hihaten eller dylikt, typ var 4 eller 8 takt eller något. Men vad vet jag, kanske blir grötigt då! Men bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar conan :-)

Om du vill höra mer så prova dessa kanske...

Tushta (tråd)

Trädkrona (tråd)

Mauschar (tråd)

Nu har jag lyssnat igenom dina låtar och i det stora hela gillar jag det. Får hålla med om att man får rejäla boards of canada-vibbar och det är ju aldrig fel. Känner dock personligen att jag skulle vilja ha lite mer än bara det där minimalistiska soundet. Du har inte tänkt på att kanske bryta av nånstans och låta någon låt ta en annan vändning? Kanske åt det mer organiska hållet.. Uppskattade munspelet i Mauschar-soft, sen gillade jag även när det bröt av till ett mer intensivt parti i slutet på trädkrona (runt 2.10 och framåt ungefär) synd bara att det inte varade så länge. Hade blivit skitglad ifall det skulle eskalerat till ett fullständigt kaos för att sedan återgå till en mer strukturerad melodi. Men men det är ju som sagt bara mina personliga preferenser och det kanske skulle bryta mot ditt "koncept"

Keep up the good work!

Adde

Link to comment
Dela på andra sajter

Trixat lite med mixen (enapas mixtrix är goda mixtrix :-D ):

Sentra 2.7

Lite "modulationstrix" på cymbalen också.

Jag känner mig klar med den, får jag vara det? :-)

@conan: Kul att du tog dig tid att lyssna, det är uppskattat :-) Jag är inte helt inne på att göra stora förändringar, vet inte om det är något riktigt "koncept" men det är hur jag gillar det. Var länge tveksam till om jag ens skulle ha med den förändring som är med i trädkrona, kändes som det ändrades för mycket. Men jag kanske skulle prova att verkligen göra en låta med olika delar som ändå sitter ihop... Får nog bli nästa projekt :-)

@xancer: Jag jobbar på :-) Om nu bara inte ostfront åt upp så mycket av min tid :-P

Får tacka er alla för lyssningar och kommentarer, det har varit en rolig resa :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...