Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

när jag kör arpeggio-presets i ableton med en minimoog-plug så "fastnar" ljudet och grötar ihop sig. Sen fortsätter även detta ljud efter att jag slutat spela på midi-klaviaturet. Skitirriterande. Någon som tror sig veta vad som är fel?

Annons
Postat

om du använder sustainpedal så pröva tryck på den...

eller vad menar du? hehe...förklara lite bättre...

Postat

ska försöka förklara lite bättre. Alltså, när jag försöker spela en slinga med mitt midiklaviatur (M-audio keystation) i ableton med minimoog-pluggen och då med dess arpeggio-varianter så blir det som att den börjar spela av sig själv efter några sekunder och sen kan man inte få stopp på ljudet. Tonerna grötar också ihop sig så att det blir bara som en sammanhängande sörja. Förstår om det låter konstigt och det är det också. Samt jävligt irriterande. Detta händer bara när jag använder minimoogens arpeggio-presets. Snälla hjälp!

Postat

okej..jag kör varken ableton eller arpeggio...men det låter skumt...vet inte om jag kan hjälpa dig..tyvärr...men det låter om om du har en sustainpedal som du inte håller nere..dvs om du då spelar olika toner eller ackord på midiklaviaturet utan att köra release varje gång du bytar ackord blir det som du påstår..men det här visste du nog redan och jag tror inte det är ditt problem...försök prata med någon osm kör ableton..gå in på abletonsidan här på forumet o kolla om någon använder sig av ableton som kanske kan ge hjälpa dig...eler nån som kör arpeggiopluggen..låter osm nån inställning bara..

Postat

är ju rätt vanligt att vissa pluggar hakaruppsig, blir som någon slags rundgång. Kan vara att du har något dalay eller reverb som ligger o surrar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.