Jump to content
Annons

Mjukvaru sampler


SuperViza

Recommended Posts

det finnas en hel del mjukvaru samplers där ute men vilken är lättast bättre sämre att använda.

har nu dock en illegal variant av sampler man skall köpa en laglig 😉 nu till löningen så lite bra tips är aldrig fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Använder den som är inbyggd i Orion för att den är jätteenkel att hantera. Läser rex, akai mm. Den har även en löjligt bra beatslice funktion som gör att man kan hacka upp looparna direkt i programmet. Har inte hittat en enda annan sampler som gör det jag vill, på ett speciellt bra sätt. Många rekommenderar Kontakt. Men jag upplever det som lite väl bökigt, stort och plottrigt. Väldigt sällan man har nytta av allt i den. Som att köra stridsvagn när man ska handla mjölk. Allt hänger väl på vad du vill använda den till. En del samplers har smarta funktioner som hjälper dig på vissa sätt, andra har andra smarta lösningar. En trumsampler funkar ju inte likadant som en "vanlig" sampler t.ex.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt är det väl en smaksak. Vad det får kosta osv. Neko har helt rätt i att det beror på vad du vill använda den till, finns ju ett antal samplers att testa som demos. Själv är jag helt fast i "stridsvagnen" Kontakt, gör nog inte en enda låt utan den faktist. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder nu V-sampler tycker den funkar bra men den känns lite strulig. har funderat på kontakt och det är väl den jag funderat på att köpa men ibland kan det va bra att få reda på andra samplers. halion har jag också funderat på men ´jag vet inte. har inte hört så mycket om den och har heller inte testat den

Vill kunna lägga upp t.ex en kick på 1 tangent och en hi hat på nästa osv så man kan få bra och lätta lopparför just nu lägger jag ett ljud på 1 kanal vilket är jävligt jobbigt och väldigt begränsat.

hhåller på en hel del med psy trance typ infected, hypersonic stuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...