kenjoswe Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Hej alla, Jag kör på win2003Server och det har funkat utmärkt tills jag installerade ServicePack1. Är det någon som sett liknade förut? ============================ Application popup: Cubase SX: Cubasesx.exe - Application Error : The instruction at "0x02453a1f" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "written". Click on OK to terminate the program Click on CANCEL to debug the program For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. ============================= /Kent J.
djonas Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 (redigerat) Prova att installera om Cubase. BTW...är det några andra program som har börjat strula sen du installerade SP1? Redigerat 16 april 2006 av djonas
kaiNeN Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 (redigerat) Nja, har aldrig stött på det. Men före min tid med Cubase så hade jag samma operativ som du. Jag hade ett märkligt fel, alla program som startade med splash-screen hakade upp sig före det hann starta upp ordentligt. Kanske det är det ditt cubase lider av? ; ) Njaa förresten, har du provat med att köra i kompabilitetsläge för något annat operativ eller något (om det nu finns dvs.) Redigerat 19 april 2006 av kaiNeN
Lundin Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Det var vissa som fick drivrutinsproblem ( ljudkort) vid övergång från SP1 till SP2 i Windows XP.. så att det kan vara liknande från den miljön du befinner dig i är inte helt orimligt, servermiljön använder väl ett NT-liknande operativ? Kan du kolla någon logg var Cubase lägger av eller om du hinner se var Cubase fryser under initiering?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.