Jump to content
Annons

Continuing Continuum -ändrad


Recommended Posts

# LÅTNAMN: Continuing Continuum (On it goes)

# ARTIST/GRUPP: CCMB

# GENRE: Synthpop-ish

# LÅTLÄNGD: 3:57

# KOMPOSITÖR: Chrille

# PRODUCENT: Chrille

# EV. MEDVERKANDE: Chrille

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3, 160kbps

# STORLEK: 4.6 mb

# STATUS: Skiss, nästan klar!

Kommentarer, någon? 😉

Första gången jag gör en låt för att passa mig själv! Jag har börjat tänka i nya banor, och om det här blir bra i slutänden så kanske det blir fler i samma stuk.

Ge gärna konstruktiv kritik, jag har som sagt aldrig gjort musik i den här genren, så alla tips är välkomna!

EDIT: NYASTE VERSIONEN FINNS LÄNGRE NER!

continuing.mp3

Redigerat av binary78
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoppsan! Du sjunger bra!

Låten är bra, dock lite stel i de instrumentala delarna.

Mixningen är sådär. Sången låter lite lågt och mixen i allmänhet är snustorr.

Jag tror att du skulle lyfta den här låten 10 våningar om du bara la lite mer krut på mixningen. Lite reverb, lite delay och lite allmänna nivåjusteringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

toiletbrush deluxe (oregistrerad)

trevligt!

saknar lite högre frekvenser i ljudbilden.

personligen tycker jag det är ett vanligt problem, inte bara bland demolåtar.

det låter intressantare om diskanten kommer fram mer, men det är väl personligt.

inte riktigt min genre men en trevlig låt. några stämmor i refrängen tror jag skulle kunna lyfta den!

och ett lite mer distinkt slut, känns som att låten bara försvinner

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar.

Jag vet inte vad jag ska säga. Nu när jag har lyssnat på låten efter tio timmars paus från arbetet så hör jag ju definitivt vad ni menar. Kan inte göra annat än att skylla på örontrötthet 😠

Jag ska mixa vidare idag, så imorrn kanske det finns en ny version här 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, här är en ny version. Har mixtrat om lite med eq. Det verkar som om eq är min största fiende eftersom jag inte kan hantera den ordentligt, plus att jag lurar mig själv titt som tätt. 🙂

Reverb har jag bara ändrat pyttelite (knappt märkbart), för det behövdes inte mer när eq'n gjorde sitt.

Slutet var det nån som klagade på, så jag har fixat ett litet roligare avslut så den inte bara kapas av.

Ja...det var väl allt tror jag...

Fler kommentarer tack 🙂

continuing.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... mycket bättre vad gäller nivån på sången, men det finns fortfarande en del att fila på. Framförallt tycker jag att basen låter lite tunn, hela mixen andas mellanregister på något sätt.

Försök göra basen lite basigare är mitt råd!

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... mycket bättre vad gäller nivån på sången, men det finns fortfarande en del att fila på. Framförallt tycker jag att basen låter lite tunn, hela mixen andas mellanregister på något sätt.

Försök gör basen lite basigare är mitt råd!

Ok, här är en version där jag har dubblat basspåren och rattat spår nummer två till att öka basen kraftigt. Jag gjorde så, eftersom jag inte vill påverka originalljudet för mycket med eq.

Nivåmässigt, hur funkar instrumenten i helhet? Ska gitarrerna upp en smula kanske?

Vad kan jag göra för att rensa upp lite i ljudbilden? Det är en ganska grumlig mix, men jag vet inte riktigt hur jag ska agera för att få ordning på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu låter det mycket bättre. Kanske lite mycket reverb på sången.

I övrigt kan jag inte säga så mycket mer om mixen utan att komma in på arrangemang, och då glider vi in på att göra om låten. Och det är ju din låt!

Men som sagt, en snygg låt med bra sång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, återigen håller jag med Andy...

Nu låter det bra! 😎

Men det är väl mycket reverb på sången.

Japp jag håller med att det är mycket reverb på sången. Det var lite det jag var ute efter. Ett STORT ljud på sången, och det enda jag känner till är reverb...(ok det kanske inte stämmer, men kom igen, jag är amatör :rolleyes: )

I alla fall...jag jobbar på att städa upp "gröten" lite i ljudbilden, plus att jag tänkte sjunga in nya sångspår i helgen.

Reverbet kommer definitivt att sänkas, jag lovar 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag har efter mycket om och men mixat om den här låten.

Lite fakta:

Här finns den!

Storlek: 7.5 mb

Fil: mp3 256 kbps

Jag var rätt missnöjd med ljudet på den förra så jag lusläste artiklarna i Studio om kompressor och eq. Till sist så tror jag att jag är rätt nöjd i alla fall...

Lite feedback kanske? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter juste i sämsta datorhögtalare. Musiken är oxo ok. Sångaren håller igen lite, syntharna känns retro. Hade det varit sån reverbdränkt metalvirvel hade detta kunnat vara en tidig depeche mode låt.

snyggt och godkännt. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter juste i sämsta datorhögtalare. Musiken är oxo ok. Sångaren håller igen lite, syntharna känns retro. Hade det varit sån reverbdränkt metalvirvel hade detta kunnat vara en tidig depeche mode låt.

snyggt och godkännt. / Mikke

Nja håller igen...jag spelar in i en lägenhet, så jag kan ju inte vråla på liksom 😳

Men tack för kommentaren 😳

Behöver mer info. Vad kan förbättras? Vad är dåligt? Vad ska jag tänka på i fortsättningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...