Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Angående HAR-BAL etc...förstår inte riktigt vad man har för uppgift som tekniker/producent längre när sådant här gör sitt inträde,en knapptryckning och så är soundet klart,klart ointressant och FARLIGT mina vänner,en sorts kommunism i mina ögon,fast i kommersialismens tecken-ett statiskt sound,en standard för hur allt skall låta etc tycker jag är precis lika läskigt som 1984 osv...

tråden höll ju nästan på att avslöja sig själv därvidlag-hitknappar och funktioner som berövar människan hennes förmågor och passiviserar henne till döds,för bekvämlighetens och konformitetens skull,nej huva...usch och fyyyy!!! 🙂

Det jag däremot skulle önska mig i plugin väg är en sorts splicer i tempo förstås som dessutom slänger ut de olika splicarna till höger och vänster (pan) i random eller enligt önskemål,skulle vara stentufft i mina öron!!! 🙂

Redigerat av Florian le Sage
Annons
Postat
Det jag däremot skulle önska mig i plugin väg är en sorts splicer i tempo förstås som dessutom slänger ut de olika splicarna till höger och vänster (pan) i random eller enligt önskemål,skulle vara stentufft i mina öron!!! 🙂

Har du provat Dr Rex i Reason?

Postat

En plugg som omvandlar audio till midi. Så att man till exempel kan sjunga en melodi och sen få det att låta som en trumpet, ungefär som nån sa tidigare om trummor.

Postat (redigerat)
Annars en drumplugg som man nynnar in ett trumkomp med munnen och sen gör den om det till autentiska trummor.

Har faktiskt pillat ihop en sådan plugg m.h.a Max/MSP. Jag har spelat in hur det låter när jag gör snare, kick, & hats med munnen, sedan känner pluggen igen dessa ljuden om man matar den med en audiofil, och kan ersätta ljuden med lämpliga midimeddelanden.... Funkar dåligt i realtid dock, för mycket latency 😄 .

Edit. Okej då, autentiska trummor blir det såklart inte...

Redigerat av milton
Postat
En plugg som omvandlar audio till midi. Så att man till exempel kan sjunga en melodi och sen få det att låta som en trumpet, ungefär som nån sa tidigare om trummor.

Antares Kantos! 😉

Postat

Antares Kantos! 😉

Tänkte väl att det borde finnas nåt sånt! 😆

Synd bara att den kostar 269 dollar för mycket.

Postat
Annars en drumplugg som man nynnar in ett trumkomp med munnen och sen gör den om det till autentiska trummor.

Har faktiskt pillat ihop en sådan plugg m.h.a Max/MSP. Jag har spelat in hur det låter när jag gör snare, kick, & hats med munnen, sedan känner pluggen igen dessa ljuden om man matar den med en audiofil, och kan ersätta ljuden med lämpliga midimeddelanden....

Påminner om en annan plugin som mda gjorde. Den hette/heter Betbox och var en trigger som spelade upp olika trumljud (bastrumma/virvel/hihat). Vilket ljud som spelades upp berodde på vilka frekvenser ingående ljud hade. Helt opålitlig! 😉

Postat
nope...gör den det jag vill?

Ja, om du med splicer menar att stycka upp en sampling/loop i delar. Om du kopplar en Matrix (också Reason) till Dr Rex kan du få varje s(p)lice att panoreras efter ett random pattern.

PunkMackan (oregistrerad)
Postat

Jag skulle vilja ha en plugg som gör att det börjar lukta kaffe en gång i timmen! Och som påminner en om mat...typ skalmans mat- och sovklocka...

Postat
Jag skulle vilja ha en plugg som gör att det börjar lukta kaffe en gång i timmen! Och som påminner en om mat...typ skalmans mat- och sovklocka...

USB-muggvärmare finns ju! Ställ en kaffekopp på den. 😉

Postat

en "ambienceremover" vore klockrent. 😄

Finns kanske ngt åt det hållet. Men det vore underbart, tänk exempelvis dig att du gör en intervjuinspelning i en ishall och du vill få intervjuoffret att vara i en torr miljö.

Postat

Kommer på två stycken på stört.

1. Tjej-aliser som gör om min töst till tjejröst så att jag kan sjunga duetter med mig själv. (jag vet att det finns röstmoduleringspluggar typ Antares o s v men ingen tjejaliser)

2. Ready maker. en plugg som fick mig att göra klart någon av mina trehundra ideér någon dj*vla gång.

Postat
Många som verkar vilja "fuska" med mixningen. Jag tycker det är rätt skoj att sitta timvis och småpilla med mixningen hit o dit.

Jag skulle vilja ha mer riktiga instrument. Inte som pluggar alltså. Utan riktiga.

Inpluggade då eller kanske un-plugged. 😳

Håkan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.