ESI_juli@ Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Hej! Har problem med drivrutinerna till min virus classic. Har ett Esi Juli@ ljudkort, och det verkar som drivrutinerna till ljudkortet inte vill sammarbeta med drivrutinerna till virusen.. 😉 Snälla, hjälp! Msn: computer_virus_error@hotmail.com
android Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Drivrutiner till Virusen?? Den har väl inte USB-anslutning? Det ska väl bara vara att koppla ljudkortets Midi out till Midi in på virusen... Behövs inga drivrutiner där. 😏
ESI_juli@ Postat 4 april 2006 Trådstartare Postat 4 april 2006 Nej den har inte usb, har också kopplat rätt med midi. Men drivrutinerna/programmet för att lägga in nya sounds osv hittar inte varken ljudkortet eller virusen.. så nu sitter jag här med nya ljudbanker för 2000 kr som jag inte får in i virusen.. Livet är för jävligt ibland.. 😄
Mats Stålbröst Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Är det Sound Diver du menar? Har du provat funktionen för att automatiskt söka igenom din midi-anslutna musikutrustning? /Mats
ESI_juli@ Postat 4 april 2006 Trådstartare Postat 4 april 2006 Ja det har jag, men den hittar inte ens ljudkortets in- utgångar, bara microsoft gs.. 😄
android Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Var åratal sedan jag använde SoundDiver, men måste man inte välja MIDI-in/utgångar själv först? Kolla i settings eller preferences eller options eller vad det nu kan heta...
ESI_juli@ Postat 4 april 2006 Trådstartare Postat 4 april 2006 (redigerat) Har redan gjort det, har väl testat allt nu, jag köper ett nytt ljudkort istället.. Men tack för svaren.. 😄 Redigerat 4 april 2006 av ESI_juli@
android Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Fast det finns billigare sätt att fixa en ny MIDI-koppling till datorn än att köpa nytt ljudkort... 🙂 Köp ett USB-MIDI-interface istället, kostar typ en femhundring. Annars finns det ju andra program att skicka ljud med också (om det nu inte är nåt konstigt Sounddiver-specifikt format på ljuden du köpt?). Kolla t.ex. http://www.midiox.com Det borde ha mindre funktioner och därmed va enklare att få det att funka...
ESI_juli@ Postat 4 april 2006 Trådstartare Postat 4 april 2006 Tackar, du är ju bäst! =) har beställt ett usb-midi-interface nu! 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.