Jump to content
Annons

midi styrning


kurt_ko-ben

Recommended Posts

jag har en fdråga..

jag kör groove agent, men när jagska spela in i datorn så måste man ju välja grooveagent2 som input, och då kan jag ju inte längre styra programmet med min midikeybord, hur gör jag för att kunna spela in från groove agent och samtidigt kunna styra groove agent med min midikeyboard..det ska gå jag vet men hur i helvete gör man lixom?? måste mna ha en midikabel??? blir ju endå fel eftersom då har man valt ljudkortets midiinterface istället för groove agent 2 på input ju?? help

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Långökt kanske...-men går det inte att lägga upp 2st grooveagent sessioner (under vst instruments) med 2st separata midispår ? 1st som har groove agent som input och en session som har ditt keybord som input för att styra grooveagent??

Borde väl funka??

(se till att ha en brandsläckare till hands om det blir kortslutning bara...)

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan ju styra med själva midi keyboardet, men jag får inte med bastrummans, vrivelns och alla andra trummornas slag i key editorn eller drum editorn vilket jag får om jag använder mig av inställning groove agent 2 in och groove agent 2 ut, men det är ju då det kör ihop sig med midikeyboardet...lite omformulerad fråga, hur gör jag för att få med varje enskild trummas slag i drum editorn samtidigt som jag vill styra med midikeyboard...går det eöller??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att man måste köra med midikanal 10 för att kunna spela på de enskilda ljuden - om det är det du är ute efter...?

Leta lite i manualen, så hittar du nog rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej..får pröva mig fram, har ingen manual. lånade programmet av en kompis för o testa det innan jag köper, och jag tog inte manuualen o han är inte hemma på två veckor nu...

men man kanske kan läsa manualen på steinbergs hemsida eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...